منشور حقوق شهروندی یا پوشش شکست برجام با طعم انتخابات؟!

گروه سیاسی- اما در زمانی که دولت گرفتار این ناکامی بزرگ بود و از سویی آمریکایی ها تحریم های ده ساله علیه کشورمان را تمدید کردند و از سوی دیگر وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی می رود و می گوید اشتباه کردم به جان کری اعتماد کردم، ناگهان رییس جمهور مراسمی می گذارد و منشور حقوق شهروندی را رونمایی می کند.

به گزارش افکارنیوز، سوال اول اینجاست آیا دولت نباید اگر طرح یا پیشنهادی دارد در غالب لایحه به مجلس بفرستد؟

این کار دولت به منزله دخالت در قوه مقننه است و اینکه اگر طرحی میخواهد قانون شود به عهده نهاد قانونگذار یعنی مجلس است.

از سوی دیگر نظارت بر موضوعات حقوقی وظیفه دستگاه قضایی است و قوه قصاییه باید به امور حقوقی شهروندان نظارت داشته باشد اما دولت بی توجه به این موضوع، خود به ارائه منشور حقوق شهروندی اقدام می کند.

هر چند حفظ حقوق مردم از واجبات است اما مطالبه همین مردم در دوران رکود سنگین اقتصادی، مشکلات اقتصادی و معیشتی بزرگترین مشکل آنها است اما دولت به جای رفع نیازهای اقتصادی حقوق شهروندی را دنبال می کند.

رونمایی از منشور حقوق شهروندی به گفته آیت الله یزدی کاری انتخاباتی برای رای آوری در دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی است.

دولت گویا این روزها در تفاوت موضوعات اصلی کشور با موضوعات فرعی دچار ایراد در تشخیص شده و از سوی دیگر سعی می کند با ارئه مسائلی همچون حقوق شهروندی ، بر ناکامی های برجام و مشکلات اقتصادی سرپوش بگذارد.

مصطفی حسینی