کسی فکر نمی‌کرد ایران در برابر تحریم‌ها دوام بیاورد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش امنیت و اقتدار که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه ملت‌های بزرگ همواره در مسیرهای تاریخی سخت رشد کرده‌اند، اظهار داشت: ٩دی حماسه تاریخی و جاودان ملت ایران بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه گفت: امروز یکی از پیروزی های شگفت انگیز و تاریخ ساز برای امت اسلام در عرصه نبرد با مستکبران در کشور سوریه و حلب بدست آمده است.

سلامی افزود: شکوه و عظمت و اقتدار و منزلت والا در نظام جهانی و ساختن یک شخصیت و هویت توام با عزت به خودی خود حاصل نمی‌شود و باید بدانیم که جز در پرتو ایستادگی و صبر و مبارزه و مجاهدت نمی‌توان در جهان امروز بعنوان یک جامعه مستقل و آزاد زیست.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما در تاریخ انقلاب، مسیر بسیار سختی را پیموده ایم و همه آنچه که امروز بعنوان عناصر هویت ایران بزرگ در جهان می‌شناسیم مرهون آزمون های موفقی است که ملت ایران در پرتو هدایت های الهی رهبران خود در منظر قضاوت جهان به نمایش گذاشته‌اند و همه این مبارزات چند وجهی و همه جانبه در طول تاریخ انقلاب، مقیاسی جهانی داشته اند.

سردار سلامی تاکید کرد: ایران اسلامی در عرصه یک نبرد همه جانبه توقف ناپذیر جهانی است و اقتدار و شکوه خود را ایجاد و تثبیت کرده است.

وی گفت: اگر جنگ تحمیلی ٨ساله بر هر کشور دیگری تحمیل می‌شد ارکان حکومت آن فرو می‌ریخت.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آمریکای آن زمان که بسیار قدرتمند از امروز بود و شوروی آن زمان که بسیار مقتدرتر از روسیه امروز بود و اروپایی که آن روز نفس گرمتری (و البته امروز نفس هایش به شماره افتاده) هرچه داشتند به صحنه آوردند تا از ظهور یک شخصیت و ضلع جدید در هندسه قدرت جهانی جلوگیری کنند و آمده بودند تا دوباره به تاریخ کشور ما برگردند.

سردار سلامی تصریح کرد: اولین عناصر قدرت و شکوه انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت که جوانان حاضر بودند از جان خود بگذرند اما در مقابل دشمن تسلیم نشوند و برای همین بود که ایران تبدیل به کشوری نفوذناپذیر و تسخیرنشدنی شد و ما امروز باید بدانیم که برای پیشرفت باید استقامت کرد.

وی افزود: ملت ایران هیچگاه از کفار تبعیت نداشت و ایمان به خدا را با کفر به طاغوت همراه کرد و قدرتهای ظاهری را کوچک قلمداد کرد و ما می دانیم که جنگ استکبار علیه ملت ایران با پایان دفاع مقدس خاتمه نیافت.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آنها (دشمنان) می‌دانند اگر انقلاب اسلامی تبدیل به الگو در جهان شود، راه تنفس‌شان را تنگ کرده و به استیلای آنها بر کشورهای جهان خاتمه می‌دهد، لذا بعد از ناامیدی در جنگ سخت، به عرصه های دیگر مانند اقتصاد ورود کرده و یک جنگ جدی با گستره جهانی را ایجاد کردند و این کار هم با هدف از تعادل خارج کردن نظام و ایجاد نارضایتی مردمی و آشوب اجتماعی و سیاسی و نهایتا پذیرش شرایط استکباری جهانی صورت گرفت.

سردار سلامی افزود: جنگ استکبار با ایران اسلامی هیچگاه متوقف نشده است.

وی ادامه داد: استکبار همه تلاش خود را در منطقه و در کشورهایی نظیر سوریه و لبنان و بحرین می کند تا اثبات کند بدون اتکا به قدرتهای بزرگ نمی‌توان زیست و ایران نیز در پی اثبات مدل حکومت مستقل و ایستادگی در برابر استکبار است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز اروپا بدلیل تبعیت از سیاست های امریکا در بحران امنیت و اقتصادی و سیاسی قرار دارد و باید ببینیم تابعیت و پیروی از امریکا در مسایل منطقه ای چه وضعیتی را برای ترکیه ایجاد کرد؛ یک کشور نا امن و بی ثبات و رو به افول و زوال افتصادی و نامطمین نسبت به آینده و محمل یک کودتای بزرگ. این وضعیت ترکیه است در حالیکه این کشور مثال کسانی بود که می‌گفتند با مدل انقلاب اسلامی نمی‌توان به پیشرفت رسید.

سردار سلامی با اشاره به وضعیت مشابه در کشورهایی نظیر مصر و عربستان، گفت: هیچ‌کس در جهان فکر نمی‌کرد ایران در برابر تحریم‌ها دوام بیاورد اما در طول این بیش از 8 سال که تحریم جهانی است، نه تنها هرگز کشور ایران منزوی نشد و رو به افول نرفت بلکه بیشترین پیشرفت‌ها اعم از هسته ای و موشکی و ... در زمان همین تحریم ها صورت گرفت.

ادامه دارد...