واکنش نماینده عراقی به ادعای الجبیر درباره ایران

"محمد هوری الدریساوی" معاون رئیس فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق روز سه شنبه از عادل الجبیر برای سفر به عراق و اثبات صحت ادعاهایش درباره الحشد الشعبی، دعوت کرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده است که افسران ایرانی نیروهای الحشد الشعبی در عراق را فرماندهی می کنند.

محمد هوری الدریساوری در واکنش به ادعاهای عادل الجبیر، به شبکه السومریه تاکید کرد: حمایت ایران از نیروهای الحشد الشعبی به سلاح و تجهیزات و مستشارانی که تنها مشورت دهی می کنند، خلاصه می شود.

وی با اشاره به جانفشانی های زیاد نیروهای الحشد الشعبی و دستاوردهای آنها در آزادسازی بسیاری از مناطق عراق از دست گروه تروریستی داعش گفت: اتهام زنی به نیروهای الحشد الشعبی غیرقابل قبول بوده و منطقی نیست.

الدریساوی تاکید کرد: اتهامات عادل الجبیر مبنی بر فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی از سوی افسران ایرانی نادرست بوده و پایه و اساس واقعی ندارد. فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی به طور صد درصد توسط خود عراقی ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: ایران حمایت زیادی به عراق در جنگ علیه تروریسم کرده است.

الدریساوی گفت: عرصه عراق به روی الجبیر و نظایر او برای اثبات ادعای خودشان باز است.

وی از عادل الجبیر "برای سفر به عراق و ارایه استدلال درخصوص محل های وجود پادگانها یا افسران ایرانی در این کشور" دعوت کرد.