از حقوق یک سپاهی تا شایعه ارتباط یک سردار با بابک زنجانی!

چندی پیش برخی سایت‌ها و افراد شایعه همکاری سپاه با یکی از متهمان بزرگ نفتی (بابک زنجانی) را مطرح کرده و اینطور مطرح کردند که برخی فرماندهان سپاه نیز با وی همکاری داشته‌اند و برای نمونه اسم و تصویری از سردار «سید مرتضی میریان» فرمانده سابق نیروهای ویژه زمینی سپاه نیز منتشر کردند.

سردار میریان که اینک ریاست اداره عملیات زمینی ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده دارد، ضمن پاسخ به این سوال، به برخی موضوعات دیگر ازجمله برخی مسایل زندگی شخصی خود پرداخته است.

** اگر طراحی دشمن در سال 88 به نتیجه می‌رسید وضعیتی مثل سوریه و افغانستان داشتیم

وی در ابتدا با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، این روز را یک انقلاب خصوصا برای نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن در آن حوادث به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و همین جوانان ما بودند که جلوی آنها را گرفتند.

سردار میریان افزود: اگر طرح‌های دشمن که برخی دوستان هم فریب آن را خوردند به نتیجه می‌رسید، کشور ما امروز وضعیتی مشابه سوریه یا افغانستان داشت.

** ما نسل طاغوت بودیم و جوانان ما نسل یاقوت

این فرمانده نیروهای مسلح که با بخش خبری شبکه دو سیما گفتگو می‌کرد، با بیان اینکه نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب از نسل اول جلوتر‌ هستند، گفت: من همیشه گفته‌ام که اگر ما نسل طاغوت بودیم، این بچه‌ها نسل یاقوت هستند اما دشمن هنوز آنها را نشناخته است هرچند در برخی موضوعات مثل همان حماسه 9 دی و امروز در دفاع از حرم در سوریه خود را به خوبی نشان داده‌اند و ما دیدیم که در موضوع سوریه تنها کشوری که ابتدا جلوی خواست بیش از 70 کشور دیگر مبنی بر ساقط کردن حکومت سوریه ایستاد، ایران بود و بعد دیگران هم مثل روسیه اضافه شدند و نهایتا طبق گفته خود دشمن، همان چیزی شد که ایران می‌خواست.

** کشف سالانه 15 تا 30 تهدید تروریستی در کشور

وی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص موضوع امنیت به عنوان یکی از دستاوردهای نیروهای مسلح در کشور و نیز تلاش همزمان دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور اظهار داتش: دشمن هیچگاه دست از خصومت برنداشته و سالانه بین 15 تا 20 مورد تهدیدات تروریستی انتحاری، انفجار و غیره در کشور کشف می‌شود که این تعداد گاها به 30 مورد در سال نیز می‌رسد.

** سپاه در پروژه‌ها جزو  طلبکارترین‌هاست

سردار میریان درخصوص برخی اظهارات پیرامون سپاه پاسداران خصوصا در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی گفت: سپاه هر اقدامی را که انجام می‌دهند، از روی دلسوزی برای انقلاب است و هیچگاه بحث منفعت طلبی مطرح نیست و اتفاقا کسانی این موضوعات را مطرح می‌کنند که منافع شخصی‌شان در آن است.

وی در عین حال گفت: سپاه پاسداران در موضوع پروژه‌ها (و دریافت حقوق) جزو طلبکارترین‌هاست.

**

این فرمانده سپاهی نیروهای مسلح درخصوص برخی شایعات پیرامون همکاری‌های سپاه با بابک زنجانی به عنوان متهم بزرگ نفتی در کشور نیز خاطرنشان کرد: البته این شایعه را در مورد بنده هم به کار بردند و عکسی را برای اولین بار یک سایت انگلیسی منتشر کرد و مدعی رابطه بنده با بابک زنجانی شد اما آن عکس مربوط به اعطای درجه به شهید -محمد- غفاری (از شهدای یگان صابرین که در مقابله با پژاک به شهادت رسید) بود و به دلیل شباهت ظاهری این شهید بزرگوار با آن فرد، مدعی چنین ارتباطی شده بودند.

** میزان حقوق یک سردار سپاه

سردار میریان همچنین با ذکر خاطره ای از حضرت امام(ره) پیرامون لزوم مراقب مدیران و مسئولان از عملکرد و رفتار خود، گفت: طبق گفته امام(ره) این مملکت روزی باید بترسد که مدیرانش خود را تافته جدابافته بدانند و حقوق‌های نجومی بگیرند.

وی  در پاسخ به این سؤال که خود شما چقدر حقوق می گیرید، دریافتی خود را 5 میلیون و 250 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش فارس، سردار سید مرتضی میریان متولد آبادان، از سال 58 به عضویت در سپاه پاسداران در آمده و تاکنون در مناصب مختلفی از جمله فرماندهی سپاه آبادان، فرماندهی یگان صابرین، جانشینی معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه و ریاست اداره عملیات زمینی ستاد کل نیروهای مسلح خدمت کرده و دارای 3 فرزند است.