سفیر آلمان درباره تحویل اولین ایرباس به روحانی چه گفت؟

 "میکائیل کلور برشتولد" سفیر جدید آلمان در تهران امروز با تقدیم استوارنامه خود به حجت‌الاسلام روحانی، گفت: برلین مصمم است سطح همکاری‌ها خود را با تهران در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین، ارتقاء دهد.

سفیر جدید آلمان گسترش و تعمیق همکاری‌های فرهنگی و علمی دو کشور را نیز در کنار همکاری‌های اقتصادی و سیاسی ضروری خواند و گفت: ما آماده تعمیق همکاری‌های علمی، دانشگاهی و هنری میان دو کشور هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش توافق هسته‌ای در توسعه همکاری‌های مشترک تصریح کرد: آلمان قویا متعهد به اجرای کامل و دقیق برجام است و از همه توان خود برای اجرای کامل این توافق از سوی سایر کشورها، استفاده خواهد کرد.

برشتولد آماده شدن نخستین ایرباس ساخت اتحادیه اروپا در هامبورگ برای تحویل به ایران را پیامی قوی برای اجرای برجام برشمرد و گفت: ما از هیچ تلاشی برای اجرای کامل برجام دریغ نخواهیم کرد و این به نفع روابط دو کشور، منطقه و جهان است.

سفیر آلمان در تهران سپس به مسائل منطقه‌ای و ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک در این عرصه اشاره  کرد و اظهار داشت: آلمان درباره مسائل منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بازیگری بسیار مهم می‌داند که  دستیابی به هیچ راه حلی بدون حضور این کشور امکان‌پذیر نیست.