ماموریت روحانی به سخنگوی دولت

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و عضو هیات‌رئیسه مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز صبح (12 دی ماه 95) اظهار داشت: جلسه امروز با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعضای فراکسیون برگزار شد. 

وی افزود: نوبخت امروز به این جهت آمده بود که از آنجایی که نمایندگان بر این نظر بودند که بودجه سال 96 تحقق پیدا نمی‌کند درخواست کردند که نوبخت تشریح کند که چگونه بودجه سال 96 را مبلغی بیش از هزار میلیارد تومان نوشته است. 

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی همچنین تصریح کرد: نمایندگان همچنین مطرح کردند که آیا درآمد تعیین‌شده در لایحه بودجه 96 قابل تحقق است یا خیر که در ادامه نوبخت استدلال‌هایی در خصوص چگونگی وصول مطالبات درآمد نفتی، درآمد فروش از طریق اوراق مشارکت با توجه به عملکردها ارائه کرد. 

جعفرزاده ایمن‌آبادی بر همین اساس اضافه کرد: در ادامه نشست نیز نوبخت به 4 موضوع آب، محیط زیست، فاضلاب و شبکه حمل و نقل ریلی نیز اشاره کرد چراکه این موارد در بحث بودجه سال 96 مطرح است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوبخت در این جلسه اشاره کرد که به دستور روحانی موظف است هر هفته در یک استان حاضر شود و مسائل پروژه‌های عمرانی و همچنین اعتبارات تخصیصی آنها را رصد کرده و نحوه عملکرد بودجه‌ها را از نزدیک ببینند. 

این عضو هیات‌رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی در خاتمه عنوان کرد که آقای نوبخت با توجه به اینکه از سوی روحانی موظف به سفر به استان‌ها در هر هفته جهت نحوه عملکرد بودجه‌ای آنها شده است، گفت: چند ماه است این کار را شروع کرده و همین موضوع استمرار دارد و همچنین اشاره کرد که من هر هفته به یک استان سفر می‌کنم. او همچنین در خصوص فرهنگیان و حوزه سلامت و بهداشت نیز بهداشت قیدشده در لایحه بودجه سال 96 کل کشور نیز توضیحاتی ارائه داد.