پرونده برادر رئیس جمهور همچنان روی میز

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی کمیسیون متبوعش به پرونده تحصیلات «حسین فریدون» برادر و دستیار رئیس‌جمهور، گفت: این موضوع به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس، تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شد.

وی افزود: هیئت‌رئیسه مجلس پیرو درخواست نمایندگان برای بررسی پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور ضمن موافقت، آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به منظور بررسی‌های بیشتر ارجاع داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: بنده روز گذشته گزارش پرونده تحصیلات برادر رئیس‌جمهور را مطالعه کردم که کمیسیون آموزش به زودی جلسه‌ای در این رابطه تشکیل می‌دهد.

زاهدی اضافه کرد: در جلسه‌ای که به زودی پیرامون پرونده تحصیلات آقای فریدون در کمیسیون آموزش تشکیل می‌شود، تعدادی از اعضای کمیسیون برای پیگیری این پرونده مشخص می‌شوند.

رئیس کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر علوم درباره بسته شدن پرونده تحصیلات حسین فریدون، خاطرنشان کرد: شاید موضوع پرونده «حسین فریدون» از نظر وزیر علوم تمام شده باشد، اما این پرونده از نظر مجلس هنوز باز بوده و بسته نشده است.

پیشتر حجت‌الاسلام سلیمی رئیس کمیته آموزش مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از تشکیل کمیته‌ ویژه مجلس برای رسیدگی به پرونده تحصیلی «حسین فریدون» خبر داده و گفته بود که بر همین اساس برخی از نمایندگان بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به پرونده تحصیلات وی را دارند.

در حالی پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در مجلس در حال رسیدگی است که وزیر علوم نیز اخیرا  ادعا کرد که بررسی پرونده او پایان یافته است.

پس از انتشار اخباری در تیرماه درباره تحصیل «حسین فریدون» در مقطع دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی با وجود قبولی وی در آزمون سراسری سال قبل این مقطع در دانشگاه گیلان، سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌‌های مختلفی روند تحصیل وی را قانونی اعلام کرد.

کمیسیون آموزش مجلس به دلیل اهمیت موضوع، بررسی پرونده تحصیلی فریدون را آغاز کرد و تاکنون 3 نامه‌نگاری بین کمیسیون آموزش مجلس و وزیر علوم درباره پرونده تحصیلی برادر و دستیار رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

اخیرا برخی نمایندگان مجلس براساس ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به این پرونده را داشتند که  براساس  این ماده  هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌های مجلس عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت‌رئیسه جهت برای رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌شود.

همچنین، سیدجواد ابطحی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفته بود که اولین جلسه کمیته رسیدگی به پرونده تحصیلی«فریدون» به زودی برگزار می‌شود.