هووتراشی اصلاح‌طلبان برای روحانی در انتخابات

این اقدام البته بیشتر تداعی چانه‌زنی را می‌کند اما در عین حال اصلاح‌طلبان، نگران رأی نیاوردن روحانی و شکست مهیب در انتخابات اردیبهشت 96 هستند.

دیروز در حالی که الیاس حضرتی می‌گفت «کاندیدای اصلاح‌طلبان آقای روحانی است و لاغیر»، عارف تأکید کرد: ما هنوز به مصداق مورد حمایت در انتخابات 96 نرسیده‌ایم.

عارف که ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را برعهده دارد، گفته است جلسات شورا به صورت متوالی، یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

وی درباره ورود این شورا به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 اظهار کرد: تاکنون به مصداقی نرسیده‌ایم و بحث دراین باره قدری زود است.

عارف نامزد انتخابات سال 92 بود که با فشار اصلاح‌طلبان مجبور به کناره‌گیری شد.

اخیرا مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ثبت‌نام در انتخابات 96 گفته بود که برخی افراد مسائلی را مطرح کرده‌اند اما هنوز تصمیمی برای حضور در این انتخابات نگرفته‌ام.

در همین حال بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در مجلس، به خبرگزاری دانشجو گفت سیاست اقتضا می‌کند به فکر گزینه‌هایی غیر از روحانی باشیم.

وی افزود: ممکن است به دلایلی گزینه‌های دیگری برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری از سوی این طیف معرفی شود اما معتقدم که نهایتا اصلاح‌طلبان به یک کاندیدای واحد خواهند رسید.

پارسایی تصریح کرد: در حال حاضر آقای روحانی در مباحثی بسیار خوب عمل کرد اما در برخی از موضوعات نیز دوستان به لحاظ سیاسی انتقاداتی دارند که باید بنشینند و این مسائل را با یکدیگر حل کنند.