یاوه گویی مشاور ترامپ/ایران هم در هک انتخابات ما دست داشته!

"جیمز وولسی"،  رئیس سابق سازمان سیا و مشاور امنیتی و اطلاعاتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در سخنانی مدعی شد این احتمال وجود دارد که ایران و چین نیز در کنار روسیه به دخالت و کارشکنی در انتخابات آمریکا پرداخته باشند.

 

جیمز وولسی در گفت و گو با سی‌ان‌ان افزود: به نظر من بیش از یک کشور در ماجرای نفوذ در انتخابات و حمله سایبری به افراد و نهادهای وابسته به حزب دموکرات نقش داشته‌اند. موضوع بسیار پیچیده است و نمی توان انگشت اتهام را فقط به سمت یک کشور گرفت.

 

وولسی در اظهاراتی متناقض با موضع‌گیری پیشین دونالد ترامپ و دولتمردان جدید آمریکا گفت: معتقدم روس‌ها در این قضیه نقش داشتند و البته این به معنی انکار حضور دیگران در این ماجرا نیست.

 

آمریکا مدعی است روسیه با هک‌کردن سامانه اطلاعاتی کمیته ملی حزب دموکرات و کمپین انتخاباتی "هیلاری کلینتون"، نامزد این حزب، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت کرده؛ اما روسیه همواره این اتهام را رد کرده است.

 

واشنگتن رسما روسیه را متهم کرده است برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری، به افراد و نهادهای سیاسی در آمریکا حمله سایبری کرده است.

 

کاخ سفید در ارتباط با همین موضوع 35 دیپلمات روسی را هفته گذشته از آمریکا اخراج و دو مرکز وابسته به روسیه را تعطیل کرد.

 

دونالد ترامپ بواسطه ارتباط خوبی که با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه دارد، درباره دخالت این کشور در ماجرای هک اطلاعاتی افراد و برخی نهادهای آمریکایی هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید کرده است.