توصیه‌های آیت‌الله هاشمی به وزیر کار در آخرین دیدار

علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور  در مراسم درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینه جماران در جمع خبرنگاران گفت: اولین توصیه آیت الله هاشمی به ما  پس از پیروزی انقلاب، تشکیل کانون‌های کارگری بود.

وی افزود: یکی از خصوصیت‌های بارز آیت الله هاشمی برنامه ریزی و ایجاد تشکیلات درست برای حرکت بود.

وی ادامه داد: جامعه کارگری با ایت‌الله هاشمی  انس دیرین داشت.

ربیعی تصریح کرد: خطبه هایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه در زمینه عدالت ایراد کردند، باعث ایجاد نشاط در جامعه کارگری و محرومان بود.

وزیر کار خاطرنشان کرد: بنده فکر می کنم، ایدئولوژی نظریه عدالت در انقلاب اسلامی مختص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که دیدگاه امام (ره) را در این راستا تبیین و برنامه ریزی کردند.

وی افزود: تدوین بخشی از قانون اساسی ما در حوزه عدالت مرهون تلاش وی و شهید بهشتی بود و به هر حال نظریه اعتدالی و عدالت گرایانه از سوی ایشان در جامعه ما مطرح شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: وی در این دیدار درباره بیمه بیکاری و بیمه فراگیر اجتماعی برای اقشار فرودست جامعه صحبت کردند و تاکید کردند که این موضوع باید در کشور ما اجرایی شود تا حداقل هایی برای این اقشار فراهم شود.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: درگذشت هاشمی ضایعه بزرگی محسوب می شود چه برای نسل ما و چه برای نسل های آینده که می توانست به نوعی انباشت دانش های انقلابی باشد.