پرونده های شکایت از نمایندگان مجلس دهم از مجلس نهم بیشتر است

گروه سیاسی- حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان جلسات منظم هفتگی دارد، گفت: این جلسات سه شنبه هر هفته برگزار می شود که شکایت از نمایندگان و پرونده های آنها بررسی می شود.

وی با اشاره به حجم پرونده های مطروحه در این هیئت تصریح کرد: پرونده های زیادی در چهار ماه گذشته در هیئت مطرح شده که برخی از آنها تعیین تکلیف شده و برخی همچنان در دست بررسی است.

عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: حجم پرونده های مطرح شده در هیئت در مجلس دهم، به نسبت مجلس نهم خیلی بیشتر است.

سلیمی در خصوص دلایل افزایش پرونده ها در هیئت مذکور گفت: دلایل آنرا باید از شاکیان و نمایندگانی که از آنها شکایت می شود، پرسید.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان فقط شکایات علیه نمایندگان را بررسی می کند، اضافه کرد: موضوع شکایات از نمایندگان هم متفاوت است و شاکیان هم از مسئولین و مردم حوزه های انتخابیه هستند که از نمایندگان خود شاکی هستند و هم از دولت و قوه قضائیه هستند که با اتهاماتی از نمایندگان طرح شکایت می کنند.

عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: ما هر هفته که جلسه هیئت را برگزار می کنیم پرونده های جدید با موضوعات تازه داریم که آنها را بررسی می کنیم.

اعضای هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در جلسه روز سه شنبه دوم شهریور مجلس انتخاب شدند.

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، الله یار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، عزیز اکبریان نماینده کرج، محمدجواد جمالی نوبندگان نماینده فسا، علیرضا سلیمی نماینده محلات و محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت شش نماینده انتخاب شده هستند.البته طبق آئین نامه داخلی مجلس مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس هم عضو این هیئت شد.

این هیئت در طول چهارماه گذشته با شکایت های متعدد و بعضا عجیبی هم روبرو بود.

بنا به گفته محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی این هیئت از شهرویور ماه و ابتدای شروع بکار هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان تا کنون حدود 30 پرونده در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شده که برخی از این پرونده ها بررسی و تعیین تکلیف شدند و برخی هم در دست بررسی است.