اطلاعاتی از تفنگداران آمریکایی وجود دارد که سپاه آنها را منتشر نکرده

اسماعیل کوثری با اشاره به روز 22 دی سالروز دستگیری 10 تفنگدار نظامی آمریکایی در خلیج فارس اظهار کرد: دستگیری و رهاسازی 10 تفنگدار آمریکایی در جزیره فارسی که جزیی آب های سرزمینی ایران محسوب می شود، "آمادگی، سرعت بالا و اقتدار نیروی دریایی سپاه" را نشان داد.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه با تجربه ای که از دستگیری نظامیان انگلیسی در خلیج فارس از گذشته داشت، این بار در کوتاهترین زمان ممکن 10 تفنگدار نظامی آمریکایی را بازجویی کرد و فیلم ها و تصاویر متعددی را از آنها ضبط و ثبت کرد.

رئیس اسبق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نیروی دریایی سپاه به دلیل آنکه می دانست دستگاه دیپلماسی کشور در این ماجرا ممکن است اقتدار کافی را از خود نشان ندهد شروع به بازجویی نظامیان آمریکایی دستگیر شده کرد.

کوثری با بیان اینکه در همان ساعت های اولیه دستگیری، نیروی دریایی سپاه اطلاعات لازم را از نحوه ماموریت های نظامیان امریکایی به دست آورد اظهار کرد: هنوز هم اطلاعاتی وجود دارد که نیروی دریایی سپاه آنها را منتشر نکرده و عدم انتشار آنها بدین معنی است که ما همچنان در حال استفاده از این اطلاعات هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها آنقدر که بلوف می زنند، در عمل جرات و جسارت اقدام را ندارند افزود: آمریکایی ها می دانند اگر دست از پا خطا کنند آن کس که متضرر می شود خودشان هستند.

کوثری با بیان اینکه اقتدار نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس نسبت به گذشته بسیار کمتر شده عنوان کرد: امروز حضور ناوچه ها و ناوهای آمریکایی در آب های خلیج فارس و دریای عمان نسبت به دو دهه پیش با کاهش چشمگیری روبرو است و این کاهش نشان دهنده این است که آنها به قدرت دریایی ایران واقف هستند.