رئیس جمهور در جمع مردم بیرجند در خراسان جنوبی، ادامه داد: با من مشکل دارید، ولی با مردم که نباید مشکل داشته باشید. هرچه دلتان میخواهد به ما بگویید، ما هم که جواب نمیدهیم و این مساله را آزاد گذاشتهایم، ولی بدانید که این ملت بیدارند و اگر وقتش برسد و هرکس که بخواهد جلوی پیشرفتشان بایستد ظرف ٢ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت.

اهم سخنان رییس جمهور را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید

* در گفت‌وگویی که با خبرنگار آمریکایی داشتم به او گفتم که در ‌‌٢٥ سال گذشته هیچ‌یک از روسای جمهور و معاونان کشور ما با دیکتاور لیبی دیدار نکرده بودند. هرچند که با مردم لیبی همواره دوست بودند اما شما از روسای جمهور و نخست وزیرهای اروپایی یکی را به من نشان دهید که به کشور لیبی سفر نکرده باشد.
* عده‌ای بر این عقیده هستند که قذافی را مانند بن لادن کشتند تا حرف‌ها را نزند؛ چرا که اگر قرار بود این آقا محاکمه شود و بگوید برای انتخابات به چه کسانی پول داده و از سوی چه کسانی حمایت می‌شده است، آن وقت خیلی از مسائل عوض می‌شد.
* آزادی، کرامت، احترام و توحید حق ملت‌هاست. ملت‌ها حق دارند که حاکمانشان را خودشان انتخاب کنند و برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند، اما باید با تفاهم در کنار یکدیگر بنشینند و هیچ‌کس کسی را نکشد؛ چرا که کشتار از سوی هر طرف که باشد، مساله را حل نخواهد کرد و تخریب به نفع دشمنان است.
* انتخابات آزاد، حق تعیین سرنوشت، آزادی و عدالت از جمله حقوق ملت‌ها است. دولت‌ها باید با کمک ملت‌ها این حقوق اساسی را محقق کنند و ملت‌ها هم بدون درگیری و با همفکری و همدلی تصمیم بگیرند و کشورهای خود را آزاد کنند و در عین حال مراقب دشمنان باشند؛ چرا که آمریکایی‌ها و متحدان آنها مترصد این هستند که از پنجره وارد شوند.
* امروز ساختن ایران به معنای ساختن تاریخ، آینده‌ بشریت و برپا کردن پرچم توحید، عدالت و بازگشت به راه پیامبر اسلام است. یک ملت هرچه بزرگ باشد و استعداد و نعمت داشته باشد، اگر پیشرفته و قدرتمند نباشد در فضای امروز دنیا جایی برای زندگی، عزت و مشارکت نخواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهیم بمانیم باید پیشرفت کنیم و هرکس باید کار خود را در راستای پیشرفت ایران تنظیم کند.
* بی‌شرمانه‌ترین کار این است که مظلوم‌ترین ملت دنیا و ملتی که خودش بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است و یک ملت فرهنگ‌ساز و تاریخ‌ساز محسوب می‌شود را به تروریسم محکوم کنند. ترور کار آدم‌های جوان، ترسو، منافق و تجاوزطلب است. ملت ایران چه نیازی به این کار دارد؟ البته این‌ها همه بهانه است تا بتوانند از این ابزارها استفاده کنند و جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و متاسفانه کسانی هم در داخل کشور هستند که با دشمن همراهی می‌کنند و می‌خواهند فضای کشور را از اراده برای ساختن دور کنند.
* یکی از مهمترین کارهایی که امروز دولت و ملت باید انجام دهند ایجاد اشتغال برای جوانان و ریشهکن کردن بیکاری است و البته این امر شدنی است. دولت به لطف مردم و با کمک همهی بخشها قول داده است که ٥/٢ میلیون شغل ایجاد کند و انشاءالله این کار را خواهد کرد. برای ملت ایران عیب است که بهترین و جوانها را در اختیار داشته باشد، ولی در برخی مناطق و شهرها ببیند که جوانها از بیکاری رنج میبرند.