کیهان:يكي از مخالفان خارج نشين با طرح اين پرسش، تصريح كرد باطبي بايد ادعاي دانشجو بودن و ۹ سال حضور در زندان را ثابت كند. اميني-م در خودنويس نوشت: آقاي احمد باطبي ادعا مي كنند كه به عنوان دانشجو از تاريخ ۱۳۷۸ به مدت ۹ سال زندان بوده اند. اينك بايد ايشان ثابت كنند كه دانشجو بوده اند و دوما تمام مدت اين ۹ سال را در زندان به سر برده اند. از ايشان مي خواهيم مداركي دال بر دانشجو بودن خود و نيز مداركي دال بر اقامت طولاني مدت خويش در زندان ارائه فرمايند. اينجانب به عنوان يك روزنامه نگار و فعال حقوق بشر كه سال ها اخبار زندانيان سياسي را تحت نام كميته بحران زندانيان سياسي دنبال مي كردم و با بيشتر زندانيان سياسي در ارتباط بوده ام، هيچگاه از هيچيك از زندانيان تاييدي بر اقامت دايمي آقاي باطبي در زندان و در آن مدت ۹ سال نشنيدم. باطبي مي بايد مدركي دال بر دانشجو بودن خود ارائه كند. اين درخواست زيادي نيست كه نتواند يا نخواهند به آن پاسخ دهد. و در وهله دوم، ايشان حكم دادگاه خود و ميزان مدتي را كه در زندان بوده و برگه هاي مرخصي خود را نشان دهند چرا كه در هر برگه مرخصي، مدت مرخصي ذكر مي شود. چرا ايشان تا به حال هيچكدام از اين مدارك را در جايي منتشر نكرده اند؟
وی با اشاره به نامه و دستخط یکی از زندانیان که طی آن باطبی را متهم به لو دادن افراد کرده و تشکیک باطبی در اصالت این نامه تصریح کرد: من دستخط و ادبیات این زندانی را می شناسم چون با او آشنایی داشتم و مکاتبات وی در آرشیو من و برادرم موجود است. بنابراین می توان سندیت دستخط را هم روشن کرد اما سؤال آخر این است که آقایان باطبی و شرکا، اگر براساس ادعای شما صدای آمریکا رسانه در اختیار جمهوری اسلامی است، شما چرا سال ها در خدمت چنین رسانه ای بوده و حقوق و مزایا از صدای آمریکا دریافت کرده اید؟
یادآور می شود باطبی در پی شکایت همسرش و حساس شدن اف بی آی به این موضوع که وی با ایران در تماس است، از سوی پلیس احضار شد. رسانه های ضدانقلاب نوشتند باطبی در تماس های خود برخی اعضای مخفی و فعال اپوزیسیون در ایران را لو داده است. پس از این ماجرا باطبی از VOA اخراج شد اما او و دوستان اخراجی اش ادعا کردند صدای آمریکا در خدمت جمهوری اسلامی قرار دارد و مدیر آن سیاست های ایران را پیگیری می کند.
خودنويس ضمن انتشار مطلب اعتراض به باطبي، تصريح كرده كه اين مطلب چند بار بازنويسي و در نهايت بخش هايي از آن نيز حذف شده است.