تذکر نمایندگان مجلس به وزیر کشور

 تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس (25 دی ماه 95) از سوی هیات‌رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان به وزیر صنعت لزوم تجدید نظر در ورود هیوندا به صنعت خودروی کشور علی‌رغم عدم تعیین تکلیف با شرکت همکار داخلی قبل از تحریم‌ها را متذکر شد. 

ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر به وزیر کشور لزوم پرداخت اصل و سود مطالبات سپرده‌گزاران شرکت پدیده را متذکر شد. 

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و اکبر رنجبرزاده نمایندگان ارومیه، تهران و اسدآباد به رئیس‌جمهور لزوم تامین مسکن اجتماعی برای کارگران و کشاورزان روستانشین را متذکر شده است. 

محمدمهدی برومندی نماینده مردم پاسارگاد در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت عدم اجرای قانون بودجه سال 95 و عدم تعیین تکلیف وام‌های کمتر از یکصد میلیون تومان بدهکاران بانکی، کشاورزان و روستاییان شد. 

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به رئیس‌جمهور لزوم نظارت و جلوگیری از افزایش بی‌رویه و خارج از رابطه قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را متذکر شد. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو به وزیر امور خارجه لزوم پیگیری علل شکل‌گیری اختلافات تازه با برخی از کشورهای مسلمان و عدم مدیریت دیپلماتیک که این مناسبات را متذکر شد و در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار الزام دولت به ارائه آمارهای استانی مربوط به حوزه بیکاری و اشتغال با تعیین مصداق‌های عملیاتی‌شده شد. 

مجمع نمایندگان استان اردبیل به وزیر کشور لزوم اطلاع‌رسانی سفرهای مسئولان استانی به کشور آذربایجان را متذکر شدند. 

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزیر بهداشت خواستار جلوگیری از واردات داروهای بی‌کیفیت خارجی که قیمت بالایی هم دارند شدند.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان به وزیر کشور لزوم برخورد قاطعانه با زمین‌خواران به جای برخورد با قشر مستضعف حاشیه‌نشین را متذکر شد.