يك منبع مطلع در گفتگو با نور نيوز از احضار حدود ۵۰ نفر در تهران و برخي شهرستانها با نظر مقام قضايي، كه فيلم هايي با سفارش بي بي سي فارسي تهيه و برخي ارتباطات ناسالم و مشكوك برقرار كرده بودند، خبر داد.

وی گفت: بی بی سی فارسی طی تماس هایی با این افراد از آنها درخواست کرده بود که فیلم هایی با سوژه های مورد نظر این شبکه تولید کنند و مبالغی را نیز به همین علت به این افراد پرداخت کرده است.

گفته می شود احتمال احضار حدود ۱۵ نفر دیگر از این افراد نیز طی روزهای آینده وجود دارد که با توجه به این موضوع پیش بینی می شود بازداشت های جدیدی در این زمینه صورت گیرد و گفته می شود ممکن است به زودی اعترافات برخی از این عوامل نیز پخش شود.

این منبع مطلع تصریح کرد: آنچه محرز است این است که بی بی سی بر اساس قراردادهایی که با برخی از این افراد منعقد کرده، تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیون و ۱۵۰ یورو به این افراد پرداخت کرده که این عدد در حال افزایش است.

برخی از نفراتی که برای فروش فیلمشان با شبکه ضدانقلاب بی بی سی قرارداد منعقد کرده بودند، می گویند که فیلمشان را مستقیما به بی بی سی نفروخته اند بلکه بی بی سی با واسطه هایی اقدام به خرید فیلم های آنان کرده و آنان نمی دانستند که در حال فروش فیلمشان به این شبکه ضدایرانی هستند؛ به همین علت برخی از این افراد در صدد شکایت حقوقی و بازپس گیری ساخته های خود از بی بی سی فارسی هستند.

گفتني است چندي پيش ۶ نفر از عوامل شبكه همكاران بي بي سي در تهران بازداشت شده بودند كه ۳ نفر از آنان به قيد وثيقه آزاد شدند و ۳ نفر ديگر همچنان در بازداشت به سر مي برند.