به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آئیننامه داخلی را ادامه دادند و در این جلسه از ماده ۲۶ تا ۳۳ این طرح را مورد رسیدگی قرار داده و به تصویب رساندند.

مواد ۲ و ۳ این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آئین‌نامه ارجاع شده بود که هم‌اکنون در حال رسیدگی در صحن علنی است.

در جریان بررسی طرح اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، مشارکت نمایندگان باز هم ضعیف بود که این امر تذکرات مکرر رئیس مجلس و سایر اعضای هیئت رئیسه را به دنبال داشت.

در جریان بررسی ماده ۲۶ طرح اصلاح آئین‌نامه پس از ۴ بار رای‌گیری بالاخره این ماده به تصویب رسید.

رئیس مجلس در بیان تذکراتی به نمایندگان، از آنان می‌خواست که مشارکت بیشتری در رای‌گیری‌ها داشته باشند. چرا که طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، اصلاح آئین‌نامه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.

" نمایندگان در رای‌گیری‌ها مشارکت بفرمائید "، " وقتی شرکت نمی‌کنید، همین‌طور طول می‌کشد "، " آقایانی که در این راهروها حضور دارند، بفرمائید رای‌تان را بدهید "، " چون دو سوم رای نمایندگان را می‌خواهد، نیازمند مشارکت بیشتر نمایندگان در رای‌گیری‌ها است " و " اگر مشارکت کنید، بررسی این طرح تا این حد طول نمی‌کشد "، این جملاتی است که لاریجانی رئیس مجلس با استفاده از آنها از نمایندگان می‌خواست که در رای‌گیری‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

سایر اعضای هیئت رئیسه از جمله جهانبخش محبی‌نیا نیز به نمایندگان تذکر می‌داد که در رای‌گیری‌ها حضور یابند و از جملاتی مانند " جناب آقای فدایی عزیز، بفرمائید رای دهید "، " جناب آقای فلاحت‌پیشه عزیز، بفرمائید رای دهید "، استفاده می‌کرد.

رئیس مجلس همچنین به حسن نوروزی نماینده رباط کریم نیز تذکر داد که در رای‌گیری‌ها مشارکت کند و رای خود را بدهد.

در تعدادی از رایگیریهای امروز ۷۰، ۲۰، ۴۰، ۳۶ و ۳۰ نفر از نمایندگان اصلا در رایگیریها حضور نیافتند و شرکت نکردند.