تدبیر دولت یازدهم برای انتخابات ریاست جمهوری+ جدول توئیت های روحانی
بگو مگو ها و کشمکش های اخیر روسای قوه مجریه و قضائیه در حالی طی هفته های گذشته ادامه پیدا کرد و بر شدت آن افزوده شد که با بررسی رفتار و سخنان حسن روحانی در ٣ سال و نیم گذشته در مواجهه با سایر قوا می توان به نتایج جالبی رسید.

 

 

 

ناکامی های دولت یازدهم در برآورده کردن خواسته های مردم همواره باعث شده است تا دولتمردان و علی الخصوص شخص رئیس جمهور با روی آوردن به موضوعات فرعی و ایجاد کشمکش های بیهوده، به دنبال انحراف هرچند کوتاه مدت افکار عمومی باشند.

 

یکی از روشهایی که دولت تدبیر و امید برای گمراه کردن افکار عمومی دنبال می کند، بازگویی اتهامات مخالفان نظام از زبان خود، تعیین تکلیف و هجمه به سایر قوا و همچنین شورای نگهبان در بازه های زمانی مختلف می باشد تا با انحراف افکار عمومی بتواند از زیر فشار خارج شود به عنوان مثال، کشمکش های اخیرمیان رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه درست در زمانی رخ داد که فشار رسانه ها و افکار عمومی برای رسیدگی به اتهامات حسین فریدون شدت گرفته بود.

یکی دیگر از ابزارهایی که حسن روحانی با آن به ایراد کنایه و هجمه نسبت به سایر قوا می پردازد حساب کاربری رسمی وی در توئیتر است به گونه ای که در طول 20 ماه گذشته بیش از 50 توئیت کنایه آمیز منتشر شده است در حالیکه حساب های کاربری مقامات رسمی سایر کشورها از توئیتر برای بیان دستاوردها و موفقیت های خود استفاده می کنند.

به نظر می رسد حسن روحانی و سایر دولتمردان که برخلاف قانون از شبکه اجتماعی فیلتر شده توئیتر استفاده می کنند باید پیش از ورود ، طریقه استفاده از آن را به عنوان یک مقام رسمی یاد می گرفته و به جای تیکه پرانی ها و هجمه به سایر قوا از موفقیت و دستاوردهای دولت خود (در صورت وجود!) توئیت گذارند.

 

تمامی این اتفاقات در حالی صورت می پذیرد که تدبیر دولت یازدهم برای رهایی از فشار افکار عمومی در تضاد کامل با شعارهای انتخاباتی حسن روحانی می باشد. روحانی در کارزار انتخاباتی سال ٩٢ به کررات از تعامل با سایر قوا در راستای منافع کشور و مردم سخن می گفت اما حال با هجمه ها و بگومگوهای خود با قوه قضائیه و شورای نگهبان در حال ذبح منافع ملی به پای منافع جناحی و گروهی می باشد.

 

با این وجود به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ٩٦ و عملکرد تقریبا هیچ دولت در سالهای گذشته باید منتظر هجمه دیگری توسط دولتمردان و رئیس جمهور به قوه قضائیه و نهادهای انقلابی باشیم تا با استفاده از آن بتوانند حداقل مقداری ژست اپوزیسیونی به خود گرفته تا با این تدبیر(!) به ریاست جمهوری دوره دوازدهم دست یابند.

 

خبرنگار پایگاه ٥٩٨ در جدولی، اظهارات حسن روحانی در نقد و مخالفت با اقدامات قوه قضائیه و شورای نگهبان در طول دوره دولت یازدهم را در جدول زیر آورده است که به نظر خوانندگان محترم می رسد.