ورود هواپیما هیچ ربطی به استیضاح آخوندی ندارد

اکبر رنجبر زاده با ابراز تأسف از حجم گسترده استقبال و شادی به خاطر ورود یک هواپیمای خریداری شده خارجی به کشور گفت: ورود این هواپیما به کشور هیچ ربطی به استیضاح آقای آخوندی ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه از هر اقدام دولت که بتواند امورات مردم را آسان کند و مشکلات آنها را به حداقل برساند خوشحال می شوم، بیان داشت: زمانی که من دیدم مسئولان دولتی با چه هجمه سنگینی به استقبال یک هواپیمای خریداری شده خارجی رفتند به عنوان یک شهروند ایرانی و نماینده مجلس خجالت کشیدم.

وی با تأکید بر اینکه نباید، بعد از 37 سال که از انقلاب می گذرد، اینچنین با آغوش باز به استقبال واردات و مسائل مصرفی برویم، خاطر نشان کرد: اشکالی ندارد که اگر ضرورت ایجاب می کند که این محصولات خریداری شوند آن را بخریم، زیرا مایحتاج کشور است و باید تامین شود، ولی زمانی می توانیم با کمال افتخار همه را دعوت به استقبال کنیم که یک تولید داخلی و یک روزنه امید برای شکل گیری ساخت هواپیما در داخل را دنبال کرده باشیم.

وی در خصوص عواملی که می تواند کمکی به عدم استیضاح وزیر راه کند، گفت: اگر طی یک فراخوان عمومی و شکل گیری هسته نخبگان که ساخت هواپیمای داخلی با تحقیقات آنها به ثمر رسیده بود، در این شرایط می توانستیم پیش بینی کنیم که مباحث استیضاح آقای آخوندی از منظر نمایندگان کم رنگ شود.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال ما در حال حاضر درکشور نیاز به ریل داریم و می خواهیم آن را وارد کنیم، اظهار داشت: ولی ما می توانیم همین ریل را درداخل هم تولید کنیم که اگر دولت و وزرا تلاش کنند و سرمایه گذاران وبخش های تولید فولاد را تشویق کنند آن موقع است که می توانیم بگوییم چه کار بزرگی از سوی این مجموعه صورت گرفته که موجب عزت و عظمت کشور شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه ورود هواپیما به ایران به عنوان یکی ازبندهای قرارداد حق ایران بوده است، خاطر نشان کرد: ابراز شادی برای ورود این هواپیما، آن هم با تأخیر یک ساله در شأن ملت ایران نیست زیرا شأن مردم ما خیلی از این مسائل بالاتر است.

رنجبرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون اقداماتی از سوی آخوندی برای اصلاح روند سابق وزارت راه انجام شده که بتواند موجب لغو استیضاح شود، گفت: من  اخبار واطلاعاتی که بیانگر اقداماتی از سوی وزیر راه به منظور تحرکات در انتصابات و مدیریت ها باشد دریافت نکرده ام، اما اگر هم اتفاقی رخ داده بود انتظار این است که در این شرایط به اطلاع نمایندگان رسانده باشند.