توصیه استاندار به فرمانداران برای انتخابات

سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه انتخابات ٩٤ از نظر تعامل بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی بی نظیر بود گفت: اگر قانون را زیر پا بگذاریم باید جوابگوی اعمال خود در پیشگاه خداوند باشیم.

 

وی در ادامه افزود: در انتخابات ٩٤ به تمامی فرمانداران تاکید کردم و الان هم تاکید میکنم که اعضای هیات های اجرایی طبق قانون و بر این اساس افراد معتمد و موجه ترین و امین ترین انتخاب شوند و این اقدامتان تحت هیچ فشاری قرار نگیرد.

هاشمی تأکید کرد: در تعیین هیأت های اجرایی هیچ فشار و توصیه‌ای را نمی پذیریم. اگر تعامل بین هیئت های اجرایی و نظارت باشد به هیچ مشکلی برنخواهیم خورد. ما امانت دار مردم و قانون هستیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سیاست کلی ما همان بی طرفی است و بر آن پافشاری می‌کنیم. ضعف‌های قبلی در انتخابات آتی باید برطرف شود. تاکید می‌کنم که در موضوع امنیت دوستان ما بسیار خوب کار کردند و امیدواریم نقاط صعف نیز اصلاح شود و مجدد تکرار نشود.

 

وی با تاکید بر فعال شدن نقش احزاب گفت: در انتخابات آتی نفر دوم کشور انتخاب خواهد شد و باید نهایت دقت را در برگزاری انتخابات بکار گیریم.

هاشمی درباره احتمال برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان برای تعیین جانشینی مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: وزارت کشور اعلام آمادگی کرده است. البته باید مجلس خبرگان در این خصوص تصمیم بگیرند که با موافقت آنها ما برای برگزاری انتخابات میاندوره ای خبرگان مشکلی نداریم.