به گزارش فارس از بیرجند، محمود احمدینژاد ظهر امروز در دیدار مردمی با مردم سرایان با اشاره به اینکه در سه سفر استانی ۱۷۳ مصوبه برای سرایان تصویب شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۹۸ پروژه به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ مصوبه استانی در سرایان در حال انجام است، افزود: از مجموع مصوبات سفرهای استانی در سرایان تاکنون ۱۷ پروژه اجرایی نشده که در دستور کار جلسه هیئت دولت است تا مشکلات این پروژه‌ها بررسی و حل شود.

رئیس جمهور به مردم سرایان قول مساعد داد که تا قبل از پایان عمر دولت دهم این پروژه‌های مصوب در این شهرستان اجرایی شود.

احمدی‌نژاد افزود: ما تلاش می‌کنیم که ساختمان دانشگاه پیام‌نور این شهرستان تکمیل شود و کمک‌هایی نیز به ساخت مدرسه علمیه این شهرستان می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکل آب این شهرستان تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که پروژه عظیم آبرسانی به خراسان جنوبی قبل از پایان دولت دهم آغاز شود.

رئیس جمهور برای تجهیز بیمارستان این شهرستان قول مساعد داد و گفت: کار اجرایی ساختمان این بیمارستان به اتمام رسیده است و ما اعتبار لازم برای تجهیز این مجموعه را تامین می‌کنیم.
وی افزود: گازرسانی به روستاهایی که در شعاع ۱۵ کیلومتری شهر قرار دارند، در دستور کار دولت قرار دارد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: امروز باید همه دست به دست هم دهیم تا ایران را بسازیم؛ چراکه این مأموریت الهی است و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی این حرکت را بگیرد و ما برای رسیدن به این هدف نیاز به همکاری همه اقشار مردم داریم.

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد که ایران ساخته شود چراکه می‌داند اگر ایران قدرت پیدا کند با منطق و فرهنگ خود اجازه غارت به سایر کشورها را به صاحبان قدرت نمی‌دهد.

رئیس جمهور افزود: هیچ قدرت و گروهی نمی‌تواند نظر خود را به ملت ایران تحمیل کند و ما این را در سازمان ملل نیز اعلام کردیم.

احمدینژاد ادامه داد: دلیل اصلی اینکه ملت ایران ۳۰ سال است با عزت زندگی میکند و دشمنان نمیتوانند کمر ملت را بشکنند این است که ملت ما تصمیم گرفته است تحت رهبری مردی الهی، بندگی خدا را بکند. ملت ایران امروز از آزادترین ملتهای جهان است.