نفوذی چهار پاسپورته در مذاکرات برجام/ نقش ناصری و دری اصفهانی و سریع القلم در مذاکرات

گروه سیاسی-جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس در مصاحبه ای که امروز سه شنبه از وی منتشر شده، افشاگریهای جدید در خصوص مذاکرات هسته ای و برجام داشت.

به گزارش افکارنیوز،وی به صراحت اعلام کرد که در تیم مذاکرات نفوذیهایی وجود داشتند که همین نفوذیها باعث شده این مذاکرات به نتیجه نرسد و  ضربه اصلی را به مذاکرات وارد کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش عبدالرسول دری اصفهانی در مذاکرات هسته‎ای گفت: این فرد نفوذی ماموریت داشت که توافق به‌گونه‌ای که الان شاهد آن هستیم تنظیم شود و در توافق خط می‌داد که موضوع تحریم‌ها و موارد دیگر به چه صورت طی شود؛ به عبارتی این فرد نفوذی در تیم مذاکره کننده که از طرف آقای روحانی و آقای ظریف و نهاوندیان مسئولیت داشت شاکله تحریم‌ها را بی تاثیر کند، اما ازآنجایی‌که از طرف انگلیسی‌ها پول دریافت می‌کرد و هم‌زمان در کانادا هم بود و در امریکا نیز وصل به سرویس‌های امریکا بود و حمایت می‌شد که تحریم‌ها برگردد.

کریمی قدوسی افزود: دری اصفهانی فردی بود که چهار تا پاسپورت کانادایی، امریکایی و انگلیسی و ایرانی در جیب داشت، نتیجه این می‌شود که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

وی در ادامه به نقش سیروس ناصری در این زمینه اشاره کرد و  ادامه داد: همچنان که سیروس ناصری فرد نفوذی دیگری که در حقوق و قواعد بین‌الملل در تیم مذاکره کننده حضور داشت که پیشانی مذاکره در امریکا می‌شود که این نفوذی‌ها که دست چپ و راست آقای ظریف بودند قبل مذاکرات اخبار را در اختیار طرف مقابل قرار می‌دادند که این  ضربه دومی بود که  تیم مذاکره کننده از ناحیه این دو نفوذی خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نوع دیپلماسی تیم مذاکره کننده و شخص وزیر امور خارجه تصریح کرد: روش مهندسی دیپلماسی آقای ظریف هم همان روش "track two" یا "کانال دو" است که معروف است به دیپلماسی پنهان؛ آنجایی که روابط عادی برقرار نیست امریکایی‌ها کانال دو  را تعریف می‌کنند که "دیپلمات‌های پنهان" وارد قضیه می‌شوند که افرادی مثل دری اصفهانی و سیروس ناصری جز همین دیپلمات‌های پنهان هستند.

کریمی قدوسی اضافه کرد:  باید به صراحت بگویم رفتار مذاکره کنندگان ما رفتار خائنانه بود گرچه بگوییم که فعلا خودشان خائن نبودند، اما رفتارشان رفتار خائنانه است که ملت ایران باید این رفتار را پیگیری و سوال کنند.

وی با تاکید بر اینکه درباره برجام خیلی مسائل است که هنوز گفته نشده و باید روشن شود گفت: بر این اساس قطعا ممکن است نفوذی‌های دیگری نیز در تیم مذاکره کننده وجود داشته باشد و مسئله به یک یا دو مورد ختم نمی‌شود و مسئله خیلی وسیع است که امیدواریم دستگاه‌های خاصی که در این مسائل تجربه و اشراف دارند مسائل را به مردم بگویند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سایت خارجی مجلس در همین زمینه به نقش محمود سریع القلم مشاور روحانی اشاره کرد و درباره توافق برجام اظهار داشت: برجام قراردادی است که امریکایی‌ها نوشتند و آقای ظریف آن را خواند و امضا کرد و موقعی که تیم مذاکره کننده بعد از امضای توافق به ایران آمدند وقتی در کمیسیون امنیت ملی درباره مفاد آن سوال کردیم متوجه شدیم که تیم مذاکره کننده متن قرارداد را به‌خوبی نخوانده‌اند و مسلط به پاراگراف‌های متن قرارداد نیستند.

کریمی قدوسی افزود: حتی آقای سریع القلم مشاور ارشد آقای روحانی که او هم از دیپلمات‌های پنهان است گفت که آقای ظریف اصلا مذاکره نکرده بلکه متنی را که امریکایی‌ها جلوی او گذاشتند امضا کرده است، پس تیم ما مذاکره نکرده و به جز هزینه این رفت و آمدها و معطل کردن اقتصاد و مردم و به حاشیه راندن مسائل اصلی که به ما تحمیل شد، کار خاصی انجام ندادند علی‌رغم اینکه خودشان می‌گفتند که عرق ریختند اما وقتی که ما با این افراد  برخی اوقات سفر می‌رویم می‌بینیم که همه این گفته‎هایشان فقط حرف است.

برای اولین بار کریمی قدوسی در مردادماه امسال از دستگیری دری اصفهانی خبر داد.

سایت افکار نیوز در سوم شهریور امسال در مطلبی تحت عنوان «متهم به جاسوسی دستگیر شده کیست؟/ عضو هیئت مدیره بانک سامان، مشاور سیف و حقوق بگیر آمریکا» به بررسی سوابق این فرد پرداخت.