آقای روحانی دیدن "رکود" عینک نمی خواهد!

گروه سیاسی- روحانی در این نشست گفت : "برخی در مساله رکود میگویند چیزی نمیبین، خب عینک بزنید" و در ادامه اعلام میکند کشور از رکود عبور کرده است.

به گزاشر افکارنیوز، این توهین روحانی به منتقدین اما تازگی ندارد و هر از گاهی وی با توهین به کسانی که در مسائل مختلف کشور انتقاد می کنند سعی دارد توپ را به زمین آنها بفرستد.

سخن رییس جمهور محترم در عبور از رکود ادعای تازه ای نیست و قبلا نیز روحانی این ادعا را مطرح کرده بود که واکنش اقتصاد دانان رو در پی داشت.

اما بهترین پاسخ در اثبات اینکه رکود در کشور وجود دارد را می توان به سخنان خود دولتی ها مراجعه کرد.

نعمت زاده وزیر صنعت گفته بود که در مجموع 7 هزار واحد متوقف در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که می‌توان با 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و یارانه برای کمک به نرخ تسهیلات آنها را فعال کرد. و همین اظهارات در خصوص تخصیص یارانه به واحدهای صنعتی و فعال کردن آنها نشان از خوابیدن چرخ‌های تولید دارد.

 از سوی دیگر علیرعم سخنان نعمت زاده هر روز اخباری از تعطیلی کارخانه های تولیدی و صنعتی کشور روی خط رسانه ها می رود. در واقع می توان گفت، هر چند سیاست های کاهش نرخ تورم که از سوی دولت اجرا شده باعث شده است که تورم در کشور از حدود 45 درصد به کمتر از 20 درصد برسد،اما رکود در کشور سنگین است، مشاور وزیر کار نیز همین چندی پیش در گفت و گو با افکار اعلام کرده بود کشور در رکود قرار دارد.

آقای روحانی به جای اینکه به منتقدین توهین کند که عینک بزنند تا عبور از رکود را ببینند بهتر است به جای اینکه خود عینک دیدن واقعیت ها را به چشم بزنند، به آمارهای رسمی در کشور مراجعه کنند و یا سری به شهرک های صنعتی اطراف شهرهای بزرگ بزنند و وضعیت تولید را ببینند که چه رکودی دارد.


مصطفی حسینی