آمار رئیس جمهور در خصوص اشتغال و رشد اقتصادی ساختگی و غیر واقعی است

گروه سیاسی- محمدعلی پور مختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نشست خبری دیروز رئیس جمهور گفت: آنچه رئیس جمهور بیان می کند نه مردم باور می کنند و نه کارشناسان و متخصصان امر.

وی افزود: اگر رشد اقتصادی در کشور 7.4 درصد است پس چرا ما هیچ آثاری از آن نمی بینیم و شاهد تحول در کشور نیستیم.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه دولت بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت را باید به صندوق ذخیره ملی واریز کند، گفت: سوال ما این است که چرا این اقدام انجام نمی شود و چرا آن بخش از درآمدی که باید برای سرمایه گذاری در امر اشتغال و مشکلات اقتصادی اختصاص یابد، اختصاص داده نمی شود.

پورمختار با بیان اینکه رئیس جمهور در نشست دیروز خود به مردم و منتقدین اهانت کرده، گفت: رئیس جمهور بجای بیان واقعییت های جامعه، منتقدین و مردم را بیمار و کور فرض می کند و می گوید برای دیدن آثار کارهای دولت باید عینک بزنند در حالی این رئیس جمهور است که چون در اتاقهای دربسته حضور دارد، مردم به وی دسترسی ندارند و واقعیات جامعه را نمی بیند، باید عینک بزند و بجای ارائه آمارهای دروغین، حقیقت را بگوید.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مدعی است که در طول امسال 700 هزار شغل ایجاد کرده در حالی که واقعیت چیز دیگری است، تصریح کرد: اگر این همه شغل در جامعه ایجاد می شود چرا این همه جوان بیکار در شهرها به نمایندگان مجلس مراجعه و با خواهش و التماس جویای کار هستند؟.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه جوانان تحصیل کرده زیادی دنبال کار هستند، گفت: آنچه رئیس جمهور بیان می کند مربوط به بیمه های اجباری تامین اجتماعی است در حالی که ورودی به بیمه ها و خروجی از آن، نه تنها تناسبی ندارد، بلکه خروجی بیشتر از وردی هاست.

پورمختار گفت: به عبارت دیگر تعداد افرادی که از سر کار اخراج می شوند، بیشتر از افرادی است که بیمه می شوند ضمن اینکه وقتی یک فردی در کارگاه خود چند نفر را مشغول بکار و بالاجبار آنها را بیمه کرده این اشتغالها چه ربطی به دولت دارد؟.

وی با بیان اینکه دولت سعی می کند آمارها را بالا ببرد، تصریح کرد: رئیس جمهور فقط از اشتغالهای اینگونه حرف می زند اما از بیکاریها، تعطیلی کارگاهها و اخراج کارگران چیزی نمی گوید.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه این آمارها ناشی از ارائه اطلاعات غلط از استانداریها و شهرهای مختلف به رئیس جمهور است، گفت: بعنوان مثال استاندار همدان مدعی است که هر ماه هزار تا شغل ایجاد می کند. اینجانب در شش ماه گذشته در حوزه انتخابیه بیش از هزار مورد مراجعه جوان جویای کار داشتم که لیست همه آنها را به استاندار دادم و گفتم ما از زحمات شما که هر ماه برای هزار جوان شغل ایجاد می کنید، تشکر می کنیم و در صورت امکان برای این جوانان هم شغل ایجاد کنید.

پور مختار افزود: تا کنون استاندار همدان حتی برای یک نفر از این هزار مورد معرفی شده شغل ایجاد نکرده است. حال سوال این است پس چطور رئیس جمهور مدعی ایجاد شغل برای 700 هزار نفر است؟. آیا یک نفر از این 700 هزار نفر بطور اتفاقی نباید در حوزه انتخابیه اینجانب باشد؟.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این استانداران به دروغ به رئیس جمهور می گویند ما هر ماه هزار تا و حتی بیشتر شغل ایجاد می کنیم رئیس جمهور هم باور می کند در حالی که اگر رئیس جمهور بین مردم باشد می بیند که این آمارها غیر واقعی است.

علیرضا تهرانی