مرتضی الویری هیچ سمتی در مجمع تشخیص ندارد

عصر روز گذشته خبرهایی مبنی بر پلمب دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر یاسر هاشمی و مشاوران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات استراتژیک در این باره نشان داد پلمب دفتر آن مرحوم در مجمع تشخیص بر مبنای یک قاعده قانونی و روال معمول صورت گرفته و پس از رحلت آیات مهدوی‌کنی و مشکینی و برخی مسئولان دیگر که رحلت کرده‌اند نیز همین روال برای مدت کوتاهی درباره دفاتر آنان انجام شده که آخرین مصداق آن دفتر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تولیت سابق آستان قدس رضوی است.

ساعتی بعد خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرد که مرتضی الویری یکی از معترضان به این روال قانونی، هیچ سمتی در "مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام" نداشته و اعتراض وی به این روال قانونی بی‌وجه بوده و جنبه سیاسی دارد.

اما امروز محمد هاشمی‌رفسنجانی رئیس دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌‌ای اعلام کرده که مرتضی الویری با مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارداد همکاری دارد، حال اینکه در خبر روز دوشنبه خود اعلام کرده بودیم که الویری هیچ سمتی در "مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام" ندارد.

در حال حاضر، ساختمان، اقدامات و محیط فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات از یکدیگر جدا هستند و هیچ ارتباط محیطی بین این دو نهاد وجود نداشته و کاملاً به‌طور جداگانه فعالیت می‌کنند و ما نیز در خبر دیروز خود و براساس اسنادی که در اختیار دارد، اعلام کرده بودیم که مرتضی الویری هیچ سمت، قرارداد یا رابطه استخدامی با مرکز تحقیقات مجمع تشخیص نداشته و ندارد.

البته محمد هاشمی‌رفسنجانی امروز اعلام کرده که مرتضی الویری بازنشسته شده و پس از بازنشستگی با مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارداد همکاری امضا کرده است؛ این اقدام (امضای قرارداد کاری با یک بازنشسته) خلاف قانون است و این تخلف دیگری بر تخلفات مرتضی الویری است که به‌نوبه خود جای تأمل و بررسی دارد.

خبرگزاری تسنیم طبق اسنادی که در اختیار دارد، تأکید می‌کند که مرتضی الویری هیچ سمتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته و ندارد و همکاری خلاف قانون مرتضی الویری با مجمع تشخیص (طبق اظهارات محمد هاشمی‌رفسنجانی) هیچ ارتباطی با مرکز تحقیقات استراتژیک ندارد.