اظهارات مطهری ناشی از بی تجربه بودن وی است

گروه سیاسی- اسماعیل کوثری نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات علی مطهری مبنی بر «تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک پرانی» گفت:  آقای مطهری یک روز کار اجرایی نکرده و هیچ مسئولیت اجرایی نداشته و حتی یک روز هم سابقه حضور در جبهه در دوران دفاع مقدس ندارد. بنابراین طبیعی است که دانش و عمق کافی درباره مسائل امنیتی و سیاسی نداشته باشد.

 

وی افزود: علی مطهری از جایگاه پدر شهیدش استفاده می کند و اگر وی فرزند شهید مطهری نبود، کسی بهش توجه نمی کرد.

نائب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه متاسفانه مطهری خود را در همه زمینه ها صاحب نظر می داند، افزود:  اگر برجام نتیجه ای برای ملت و مملکت داشت باید در طول این یک سال مشخص می شد. بنابراین مسئولین و کارشناسان حق دارند انتقاد کنند اما مطهری بجای اینکه از دولت بخواهد به منتقدین پاسخگو باشد، اظهارات عجیبی بیان می کند.

کوثری با بیان اینکه مطهری در مجلس نهم حتی یک بار در خصوص برجام  مطالعه نکرده بود، گفت: وی صرفا حامی دولت است و هرچه دولت نظر داشته باشد، می گوید درست است.

وی تصریح کرد: اگر برجام نتیجه مثبت می داشت، انتقادها کمتر بود و یا انتقادی نمی شد.

نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی طرف آمریکایی می گوید ما با کمترین زحمت بحث هسته ای ایران را حل کردیم، نشان دهنده این است که آنها به وعده های خود عمل نکردند.

کوثری با بیان اینکه اظهارات مطهری در خصوص موشک پرانی نشان دهنده این است که وی نه روزهای جنگ را تجربه کرده و نه روزهای سخت را، افزود: مطهری در دوران دفاع مقدس مشغول تحصیل بوده و در دوران سخت نظام  هیچ کار اجرایی نکرد و واقعیات را ندیده است.