اظهارات کرباسچی را باور کنیم یا دم خروس را؟

گروه سیاسی- کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران در گفت و گو با روزنامه ایران اعلام کرده که " پیشنهاد شده منزلی که آقای‌ هاشمی در آن زندگی می‌کرد، با همین حالتی که هست چند سال موزه شود. نه اینکه  وسایلی را بیاورند که لازم نیست. در همین خانه را باز کنند و نگهبانی بگذارند تا مردم بیایند و ببینند آقای‌ هاشمی که می‌گفتند ثروتش چنین و چنان است، کجا زندگی می‌کرد؟ مبل خانه ایشان از 30 سال پیش همان است و دیگر پارچه‌اش از بین رفته است.

 

به گزارش افکارنیوز، همسر ایشان الان در منزلند؛ منزل هم ربطی به آقای‌ هاشمی ندارد. مربوط به دفتر امام بوده و اگر قبول کنند، این اتفاق می‌افتد."

 

این سخنان در حالی از سوی کرباسچی مطرح شده که استراتژی اصلاح طلبان نشان می دهد آنها به دنبال مظلوم نمایی هستند و می خواهند هاشمی را مصادره کنند، اصلاح طلبان قصد موج سواری از درگذشت هاشمی رفسنجانی را دارند و پس از رحلت وی رسانه های این جریان تمام توان خود را گذاشته اند و به حاشیه های زندگی هاشمی می پردازند و هر روز خبری از نحوه درگشت وی و یا خصوصیات آیت الله و ... مطرح می کنند.

به نظر می رسد کرباسچی و رفقای وی سعی دارند با این موج سواری خود را مطرح کنند، هر چند نمی توان به تمام اخباری که این طیف ارائه می کند اعتماد کرد.

مردم تحرکات کرباسچی در سال 88 و در ستاد انتخاباتی یکی از سران فتنه را فراموش نکردند.

از همان روزهای ابتدای معرفی غلامحسین کرباسچی به عنوان مشاور و رئیس ستاد یکی از سران فتنه، تحلیل این بود که شهردار اسبق تهران قصد دارد با استفاده ابزاری از آن نامزد انتخابات به بازسازی چهره خود در جامعه بپردازد.

پس از مدتی این تحلیل درست از آب درآمد و مشخص شد کرباسچی به نامزد دیگری در انتخابات رای داده است.

در آن زمان کرباسچی با حضور به عنوان رییس ستاد انتخابات یکی از نامزدها با توجه به سابقه محکومیتی که داشت به واسطه سمت جدید خود در هر جمعی حضور می یافت و با هر رسانه ای به گفتگو بپردازد تا خود را در صحنه سیاسی کشور مطرح و بیشترین منفعت رسانه ای وتبلیغاتی را به آینده سیاسی خود هدیه کند.

 اما روز انتخابات زمانی که کرباسچی  به یکی از شعب اخذ رای رفته بود، در کمال تعجب خبرنگاران و همراهان، رای خود را در صندوق نیانداخته و بدون دادن رای شعبه را ترک کرد و در صندوقی دیگر و در جمع دانشجویان به یکی دیگر از نامزدها که از سران فتنه بود رای داد.

رفتار دوگانه کرباسچی در آن سال نشان داد وی تنها می خواسته خود را مطرح کند و حالا امروز وی دم از هاشمی رفسنجانی و گفتن خبرهایی درباره موزه شدن خانه آیت الله می کند که این سوال مطرح می شود آیا کرباسچی با توجه به سابقه خود راست می گوید؟

هدف کرباسچی از اعلام اخبار مربوط به زندگی هاشمی رفسنجانی نشان می دهد وی باز هم می خواهد در فضای سیاسی کشور حضور داشته باشد و بازهم با استفاده از فضای احساسی مردم موج سواری کنند.

آیا باید حرفهای کرباسچی را درباره موزه شدن خانه هاشمی را باور کنیم یا دم خروس را؟