بدهی‌های دولت نسبت به خودروسازان یکی از مشکلات صنعت است
"عزیز اکبریان" رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به کلاهبرداری‌ برخی لیزینگ‌های خودرو از مردم اظهار داشت: اقتصاد بیمار کشورمان موجب سرگردانی سرمایه مردم در جامعه شده است، از این رو این پول یک روز از لیزینگ و روز بعد از سکه، دلار و... سر در می‌آورد.
 
نماینده مردم کرج با تاکید براینکه یکی دیگر از عوامل بسیار مهم ایجاد قارچ‌گونه لیزینگ‌های خودرو در کشور بانک‌ها هستند، گفت: بانک‌ها به طور پیوسته در هر کوچه و خیابان افتتاح می‌شوند لذا ابتدا باید با ساماندهی بانک‌ها، سرمایه آن‌ها را به سوی صنعت، ساختمان، تولید، ایجاد اشتغال و ... هدایت کرد تا دیگر پول‌ بانک‌ها به سمت لیزینگ نرود.
 
وی ادامه داد: برخی لیزینگ‌ها دارای جواز ثبت هستند اما اگر مردم سرمایه خود را در بورس و در مراکز رسمی سرمایه‌گذاری کنند دیگر بسیاری از کلاهبرداری‌ها و مشکلات ایجاد نخواهد شد.
 
اکبریان در ادامه با اشاره به معضلات صنعت خودروسازی اظهار داشت: صنعت خودرو در کشور دولتی نیست و شاید تنها کمتر از 20 درصد سهام آن مربوط به دولت باشد اما دولت به طور پیوسته برای خودروسازان تکلیف مشخص می‌کند. 
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دخالت‌های دولت در صنعت خودرو باید متوقف شود زیرا تا زمانی که دولت برای خودروساز مشخص می‌کند که در کدام قسمت، شهر یا کشور باید خودروسازی و سرمایه‌گذاری انجام دهد نتیجه‌ای غیر از ضرر نخواهد شد.
 
نماینده مردم کرج در مجلس تاکید کرد: بدهی‌های دولت نسبت به خودروسازان، بالا بودن سود بانکی و ... مشکلات دیگر این صنعت است لذا باید اجازه داد خودروسازان با ریشه‌یابی مشکلات خود به حل آن‌ها پرداخته و با شرکت‌های داخلی و خارجی رقابت کنند.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی ما در صورت عدم دخالت دولت می‌توانند ظرف 3 سال آینده با خودروسازان دنیا رقابت کنند، گفت: دولت در این میان تنها باید نقش پشتیبان داشته باشد.