به سود الجبیر است که سیاست تنش زدایی با ایران را در پیش بگیرد

 در هفته ای که گذشت، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنان خود در مجمع جهانی اقتصادی در داووس با تلاش برای ایجاد شبهه در توانمندی‌های امنیتی ایران و فرافکنی در این باره ادعا کرد: "آنچه که جالب توجه است این است که تقریبا تمامی کشورهای جهان به جز ایران در معرض حملات داعش و القاعده قرار گرفته‌اند. چرا؟"

 

در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اظهارات واهی و ساخته ذهن "الجبیر" است اظهار کرد: این صحبتها با هدف لاپوشانی کردن سیاست عربستان در حمایت از تروریستها بیان می شود.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین قربانیان عملیات های کور، ناجوانمردانه و ایذایی تروریستی است که بانی آن بعضی از گروههای تروریستی سلفی و افراطی همچون القاعده هستند؛ این گروههای تروریستی هیچوقت نتوانستند به صورت سازماندهی شده علیه ایران کاری را صورت بدهند و علت آن هم امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران است.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ایران خوداتکا و بر اساس شناخت از تروریست هاست تصریح کرد: در آینده هم روز به روز توان عملیاتی ایران برای مقابله با گروههای تروریستی افزایش پیدا می کند.

 

فلاحت پیشه ادامه داد: ایران به فاصله 20 سال دو حریم را در سالهای 73 و 93 در مرزهای شرقی در برابر طالبان و القاعده و در مرزهای غربی در برابر داعش ایجاد و اعلام کرد که اگر از عمق 40 کیلومتری مرزهای افغانستان و عراق گروههای تروریستی بخواهند حرکتی انجام دهند با مقابله قاطع ایران مواجه می شوند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آقای ترامپ اخیرا گفته با پول عربستان و کشورهای عربی به جنگ با تروریست ها می رود و این موضع، یک موضع تحقیرآمیز است.

 

وی در پایان با بیان اینکه این روزها زمزمه های کاهش تنش با ایران، توسط برخی سیاسیون عربستانی شنیده می شود گفت: به سود عادل الجبیر  و عربستان است که سیاست تنش زدایی با ایران را در پیش بگیرند.