امتناع زنگنه در عذرخواهی از خانواده کشته‌شدگان صنعت نفت

غلامرضا تاجگردون به حوادث رخ داده در مناطق عملیاتی شرکت  بهره‌برداری نفت و گاز گچساران واکنش نشان داد و طی یادداشتی به وزیر نفت، به وی تذکری جدی داد.

در تذکر رئیس کمیسیون بودجه به وزیر نفت آمده است: به استحضار می‌رساند در طول سال جاری به هر دلیلی که هیچ‌کدام بلای آسمانی نبود حداقل 5 کارگر زحمتکش در قلمرو عملیات نفتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران کشته و برخی نیز دچار مصدومیت‌های شدید شدند.

در این تذکر آمده است: چندین بار در خصوص بی‌توجهی به امکانات، زیرساخت‌ها، فرایندها و… یادآور شدم و متأسفانه توجه نداشته و حتی وظیفه خود ندانستید از خانواده‌های این مظلومین که البته هیچ‌کدام از کشته‌شدگان اخیر ساکن حوزه انتخابیه این‌جانب نبودند، عذرخواهی کنید. گویا وزرای محترم تنها به این روش عادت کرده‌اند که همچون حادثه قطار سمنان استیضاح شوند تا به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل نمایند.

ضمن تذکر و درخواست اخذ گزارش مستدل فنی و ارائه راهکار جهت رفع مشکل، منتظر نتیجه اقدامات جبرانی جنابعالی هستم.

غلام‌رضا تاج گردون

رونوشت:

جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ خواهشمند است دستور بر رسیدگی موضوع را صادر فرمایید.

به گزارش فارس،‌ در چند روز اخیر سه نفر از همکاران پیمانکاری صنعت نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حین مأموریت براثر نشت گاز کشنده سولفید هیدروژن در بهره‌برداری منطقه نرگسی جان خود را از دست دادند و یازده نفر دیگر نیز دچار آسیب شدند که با تلاش تیم پزشکیاری بهداشت و درمان صنعت نفت به مراکز درمانی منتقل و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. همچنین اردیبهشت امسال نیز علت انفجاری در خط لوله گاز گچساران منجر به کشته و زخمی شدن هفت کارگر شد.