تیم ترامپ با تهدید ایران، جهان را به مخاطره می‌اندازد

وبسایت «سُلان» در مطلبی نوشت: در دوره ترامپ هیچ چیز نباید کم اهمیت شمرده شود. ترامپ تیمی را به دور خود جمع کرده است که ذهن اعضایش به شدت درگیر ایران است. «جیمز متیس» وزیر دفاع ترامپ و «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی وی اهداف خود را بر ایران متمرکز کرده اند.

آوریل گذشته «متیس» در ادعایی مضحک گفته بود «داعش چیزی جز یک بهانه برای ایران نیست؛ زیرا ایران بواسطه این بهانه می خواهد به موذی‌گری خود ادامه بدهد. ایران دشمن داعش نیست، ایرانیها در بی‌نظمی که داعش آن را ایجاد کرده است منافع زیادی دارند.»

این ادعاهای عجیب درحالی مطرح می شود که پس از اینکه داعش از بخشهایی از موصل عقب رانده شد، ایران کمک رسانی به نیروهای مسلح عراقی را -که به تازگی وارد موصل شده اند- قطع نکرد. ایران برای دولت سوریه که در حال جنگ با داعش است کمک ارسال می کند. اما اینها رخدادهایی هستند که ذهنیت متیس را تغییر نمی دهد.

بر اساس این گزارش، «مایکل فلین» که در زمان اوباما عهده دار سمت سازمان اطلاعات دفاعی بود در نظر  داشت تا شواهد و مستنداتی پیدا کند تا با آن‌ها ایران را مسئول حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی معرفی کند. مثل دوره «نئومحافظه‌کاران» که آمریکا را بصورت غیر قانونی به جنگ با عراق کشاندند، این افراد به دنبال آن هستند تا ایران را بمباران کنند.

این وبسایت تأکید کرد، در سال 2006 آمریکا بخاطر مسئله هسته ای برای ایران جنجال به راه انداخت تا سازمان ملل و اتحادیه اروپا را برای تحریم ایران با خود همراه کند. این نیز نتیجه بخش بخش نبود. تحریمها در سال 2015 به پایان رسید. ایران با جمعیتی دو نیم برابر عراق را نمی توان با بمباران وادار به تسلیم کرد. حس وطن پرستی در ایران بسیار ریشه دار است و حتی کسانی که با حکومت همراه نیستند حمله کشورهای غربی به ایران را نمی پذیرند.