گزارش پلاسکو در صحن علنی مجلس

گروه سیاسی- محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی که بعدازظهر دیروز در محل ساختمان پلاسکو حضور یافت، در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به دستور علی لاریجانی رئیس مجلس به کمیسیون عمران مجلس برای تهیه گزارش در خصوص حادثه پلاسکو گفت: ما  کمیته‌ای مرکب از نمایندگان خبره برای بررسی این حادثه تشکیل دادیم و ضمن بازدید از محل حادثه، تصمیم داریم تا گزارش جامعی در این زمینه تهیه و برای قرائت در صحن مجلس آماده کنیم.

وی با اشار به تعطیلی مجلس در این هفته، افزود: گزارش ما که شامل علل بروز حادثه، نحوه امداد و نجات، گروههای دخیل در روند امدادرسانی و ضرورتهای تجهیز سیستم ایمنی و آتش نشانی خواهد بود را هفته آینده به رئیس مجلس ارائه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در جلسه ای که با دستگاه های مختلف از جمله ستاد مدیریت بحران، آتش نشانی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و... بر ضرورت همکاری همه دستگاهها تاکید شد تا هم آوراها زودتر جمع آوری و پیکرها از زیر آوار خارج شود و هم علل حادثه مشخص گردد.

رضایی با اشاره به ساختمانهای قدیمی و بافت های فرسوده در تهران گفت: پلاسکو هشداری برای مسئولین و مردم است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد و از لحاظ ایمنی و مقاوم سازی اقدامات لازم بعمل آید.