امیرعبداللهیان با سفیر سوریه در تهران دیدار و گفت وگو کرد

عدنان محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به تلاش‌های مثبت قزاقستان برای کمک به حل بحران سوریه گفت: ابتکار اجلاس قزاقستان قابل توجه است، اما در راه‌حل‌های سیاسی سوریه، نباید تروریست‌های دیروز به سیاسیون امروز مبدل شوند.

وی افزود: نتایج حاصل از دیدارهای سیاسی و پارلمانی مقامات و مسئولان دو کشور تأثیر فراوانی بر ایجاد هماهنگی بیشتر میان همه دستگاه‌ها در راستای حمایت از سوریه در مبارزه علیه تروریست‌ها دارد.

وی در ادامه افزود: مذاکرات آستانه فرصت مناسبی است تا بهره سیاسی لازم از مقاومت مردم سوریه در برابر تروریسم تکفیری گرفته شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: پیروزی‌های اخیر که با ازخودگذشتگی ارتش و نیروهای مردمی سوریه به دست آمد ثمره خون شهدای سوری و ایرانی مدافع حرم و پایمردی آنان در راه دفاع از ارزش‌ها بود.

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و استقلال سوریه حمایت می‌کند و مناسب‌ترین راهکار در حل سیاسی سوریه را گفت‌وگوی ملی و توجه به آراء مردم می‌داند.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در همین دیدار با قدردانی از کمک‌ها و حمایت‌های به عمل آمده از ملت و دولت سوریه گفت: تداوم حیات و مقاومت سوریه در مقابله با تروریسم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مرهون حمایت‌های بی‌دریغ مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: مذاکرات آستانه فرصت مناسبی است تا به دنیا اعلام کنیم که در بعد سیاسی بر گفت‌وگوهای سوری ــ سوری بدون هرگونه دخالت خارجی تأکید داریم و مبارزه با تروریسم را ادامه خواهیم داد.

سفیر سوریه در تهران نیز همچنین گفت: گروه‌هایی که براساس خواسته‌های مردم گام برداشته و خود را تغییر دهند مشمول روند آشتی ملی و محلی خواهند شد.

وی در پایان بر لزوم رایزنی و هماهنگی بیشتر میان دو کشور تأکید کرد.