قاسم سلیمانی نباید به کشورهای همسایه رفت‌و‌آمد داشته باشد!

دو تن از مقامات ارشد آمریکا با نگارش مقاله‌ای در مجله «تایم» به دونالد ترامپ پیشنهاد کردند برای جلوگیری از قدرت‌ ایران در منطقه خاورمیانه اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را علیه تهران اتخاذ کند.

 

بنا به گزارش وب‌سایت «عرب‌نیوز»، «جب‌بوش» و «دنیس راس» در نوشته خود از دولت جدید دونالد ترامپ می‌خواهند که هرچه سریعتر آنچه شریان های مالی ایران خوانده اند را قطع کند.

 

«جب‌بوش» فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و نامزد ریاست‌جمهوری انتخابات 2016 آمریکا بود و «دنیس راس» مشاور ارشد باراک اوباما و مشاور بخش «سیاست خاورمیانه» مؤسسه واشنگتن است.

 

در ادامه این نوشته آمده است که جای تأسف است که تهران با در منطقه خاورمیانه قدرت‌نمایی  و متحدان منطقه‌ای ما را تهدید می‌کند و واشنگتن هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی دهد.

 

این دو مقام آمریکایی ضمن بیان اینکه که دولت جدید ترامپ باید از اقدامات اخیرنمایندگان دو حزب کنگره برای اعمال تحریم های  بیشتر علیه ایران حمایت کند مدعی شدند که «قانون 2016 پیش‌گیری از بی‌ثباتی عراق» بنیان محکمی است برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران چرا که تهران عامل بی‌ثباتی درعراق و سوریه است.

 

این دو مقام پیشین آمریکا در ادامه خطاب به دونالد ترامپ تاکید کردند که از این قانون می‌توان برای دفاع متحدان آمریکا در خاورمیانه از جلمه دولت بحرین، عربستان سعودی و امارات علیه ایران استفاده کرد.

 

بوش و راس درباره توافق هسته‌ای با اشاره به اینکه دولت ترامپ باید تلاش کند که توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند مدعی شدند که  باید هزینه‌های دخالت ایران در امور خاورمیانه وقدرت‌نمایی در این منطقه را بالا ببرد.

 

این دو مقام پیشین آمریکا با بیان اینکه دولت آمریکا برای مقابله با ایران ابزارهای مختلفی در اختیار دارد و همچنان باید رژیم تحریم ها علیه ایران را حفظ کند به دونالد ترامپ توصیه می‌کنند که قانون سازمان ملل مبنی بر منع مسافرت فرماندهان ارشد نظامی به خارج از کشور را علیه قاسم سلیمانی به کار بگیرد چرا که سردار سلیمانی در حلب، قلوجه و موصل نقش‌آفرینی می‌کند.

 

در این نوشته ضمن بیان اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا نباید مجوز فروش هواپیما «بوئینگ» و «ایرباس» به ایران را صادر می‌کرد،  از برنامه موشکی ایران نیز ابراز نگرانی شدید شده و از دولت ترامپ خواسته شده تا تحری مهای شدیدی برای محدود کردن برنامه موشکی ایران اعمال کند.