افشاگری کریمی قدوسی در مورد معاون روحانی/ سریع القلم از حقوق کنگره آمریکا تا تدریس در دانشگاه بهشتی و معاون رئیس جمهور

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه محمود سریع القلم  که با حمایت مالی آمریکا و حقوق کنگره آمریکا مدارج علمی را طی کرده، گفت: وی یکی از مغزهای متفکر جریان براندازی نرم است که با پول آمریکا و حقوق کنگره آمریکا در موسسه ویلسون تحت عنوان فرصت مطالعاتی  مدارج علمی را طی کرد در حال حاضر هم عاشق سیاست ها و دیدگاههای سیاستمداران این کشور است.

 وی با اشاره به کتاب «ایران و جهانی شدن؛ چالشها و راه حل ها» نوشته سریع القلم گفت: این کتاب به دلیل دیدگاه و تفکرات ضد اسلامی و ضد شیعی که دارد، از سطح بازار جمع آوری شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سریع القلم در دانشگاه شهید بهشتی هم تدریس می کند،  افزود: این کتاب نقطه مقابل اسلام و جهانی سازی، امام راحل و آرمانهای انقلاب اسلامی است.

کریمی قدوسی گفت: محتوای این کتاب به خواننده تلقین می کند که اگر ایران بخواهد پیشرفت کند و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود یابد و مرد در رفاه باشند، بیکاری کاهش یابد و اشتغال ایجاد شود، باید از حداکثرگرایی در اعتقادات دینی خود دست بردارید.

وی اضافه کرد: در این کتاب ذکر شده که با تفکر شیعی نمی توان با دنیا تعامل کرد و از یک طرف بگوئید که ما می خواهیم جمهوری اسلامی باشیم و قانون اساسی داشته باشیم و از طرف دیگر به دنبال تعامل با دنیا باشید.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این کتار آمده که با این قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت نخواهد کرد، تاکید کرد: در این کتاب آمده که با این رهبران نسل اول که دنیا را ندیدند و الان هم سرکار هستند و مسئولیت دارند، نظام ایران پیشرفت نمی کند.

کریمی قدوسی اضافه کرد: نویسند می خواهد بگوید که باید این رهبران دینی را کنار گذاشت و باید قانون اساسی را اصلاح کرد و تغییر داد.

وی اضافه کرد: پیش گفتار این کتاب در سال 84 توسط حسن روحانی رئیس جمهور ایران که در آن زمان قائم مقام مرکز تحقیقات استراتژیک بوده نوشته شده و حتی نویسنده کتار را نیز مورد تمجید قرار دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بعد از پیروزی روحانی در انتخابات، سریع القلم به دلیل روابط نزدیک با روحانی، مشاور رئیس جمهور شد.

محمود سریع القلم، مشاور ارشد رئیس جمهور در امور بین الملل بود که زمستان سال 92 پس از شرکت در اجلاس داووس با کروات،حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی ادعا کرد که تا کنون چنین حکمی برای سریع القلم صادر نشده‌است.