ترافیک مسئولین در محل ساختمان پلاسکو/ حضور، بازدید از فاصله دور و مصاحبه با رسانه ها

گروه سیاسی- صبح روز شنبه دوم بهمن که سومین روز آتش سوزی ساختمان پلاسکو بود، در واقع شلوغ ترین روز از نظر تردد مسئولین در محل ساختمان بود.این در حالی است که مسئولین مرتب و مکررا از طریق رسانه ملی و هچنین خبرگزاریها و خبرنگاران از مردم می خواهند حتی در نزدیکی های این ساختمان تردد نکنند.

به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی رئیس جمهور اولین مقام مسئول بود که صبح روز شنبه در محل ساختمان پلاسکو حاضر شد.

به همراه رئیس جمهور جمع زیادی هم در محل آوار برداری حاضر شدند. تیم همراه رئیس جمهور معمولا چند وزیر، مسئولین دفتر و نهاد ریاست جمهوری به همراه چندین خودرو، اسکورت، محافظین، تیم پزشکی و آمبولانس است. البته روحانی را نهاوندیان رئیس دفترش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم همراهی می کردند.

ظهر روز شنبه هم علی لاریجانی رئیس مجلس در محل این ساختمان حاضر شد و همه آن عوام و انصاری که همراه رئیس جمهور بودند، در همراه رئیس مجلس قابل مشاهد بود. از مسئولین دفتر رئیس مجلس گرفته تا آمبولانس همراه تیم اسکورت.

بعد از حضور روسای دو قوه مجریه و مقننه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حمید چیت چیان وزیر نیرو،  محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیف رئیس کل بانک مرکزی، فضلی رئیس اتاق اصناف،  مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس، نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران، حسین رضازاده، قناعتی عضو شورای شهر تهران، تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و ... در محل آوار پلاسکو حاضر شدند.

البته در روزهای گذشته هم شاهد تردد مسئولین در محل بودیم. حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، اعضای شورای شهر تهران، برخی از وزرا و ...

دیدن آوارها از فاصله چند متری و مصاحبه با رسانه ها برنامه همه این مقامات در خیابان جمهوری بود.

حضور بیشتر این مقامات و مسئولین حداکثر 20 دقیقه به طول می انجامید اما معلوم نبود در این مدت حضورشان در محل کدام مشکل و معضل آوار برداری  پیگیری و رفع می شد.

اگر این همه مقامات پیگیر حل مشکل آوار برداری بودند و با حضور خود به روند امداد و نجات کمک کردند پس چرا بعد از گذشت چهار روز تنها پیکر 2 شهید از زیر آوار بیرون آورده شد؟.

رفتار مسئولین برای مردم الگو خواهد بود. وقتی مردم می بینند در یک روز حداقل 20 مقام مسئول به همراه راننده، اسکورت، محافظین، تیم پزشکی و آمبولانس همراه، در محل حاضر شده و بعد از دیدن ساختمان از فاصله چند متری، حضور در مقابل دوربین و مصاحبه با خبرنگاران می روند، با خود می گویند آیا فقط حضور مردم که هیچ محافظ و اسکورتی ندارند، باعث اختلال در کمک رسانی و آواربرداری می شود یا این حجم حضور مسئولین هم تاثیر منفی دارد؟.

اصولا مردم می پرسند چه نیازی به حضور این همه از مقامات و مسئولین در آن محل آن هم در یک روز بود؟ آیا بهتر نبود مسئولین هم همچون مردم از تردد بی فایده در آن محل منع می شدند؟