بی توجهی روحانی به تذکر نمایندگان برای اتهامات برادرش و تصمیم نمایندگان به تکرار تذکر

گروه سیاسی- در جلسه علنی چهارشنبه پانزدهم دی ماه مجلس شورای اسلامی 46 نفر از نمایندگان به حسن روحانی رئیس‌جمهور تذکر کتبی داده و  خواستار برخورد با حسین فریدون و معرفی وی به قوه قضائیه جهت رسیدگی به اتهاماتش شدند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، این اتهامات در خصوص مسائل مالی و فسادهای اقتصادی است.

در این تذکر خطاب به روحانی تاکید شد که «مطابق برخی مدارک واصله برادر جنابعالی از یکی از ابربدهکاران بانکی به نام (ر- د) با بیش از 40 هزار میلیارد ریال بدهی بانکی، در 25 خرداد سال 93 ملکی به قیمت 140 میلیارد ریال واقع در تجریش (از طریق همسر) دریافت کرده است.اعمال نفوذ در نصب برخی مدیران بانکی که توسط متهمان به فساد اقتصادی به حسین فریدون معرفی شده‌اند و اصرار ایشان به نصب یکی دیگر از مدیران بانکی با حقوق‌های نجومی که رئیس سازمان بازرسی کل کشور به آن اشاره کرد و سایر مسائل ایشان که در صورت صلاحدید در جلسه حضوری به عرض می‌رسد، از مواردی است که جنابعالی برای حفظ حیثیت دولت و نظام اسلامی باید به آن حساسیت نشان دهید. با توجه به موارد فوق از جنابعالی و قوه قضائیه انتظار می‌رود بدون اغماض زمینه رسیدگی به اتهام ایشان را فراهم آورید».

فردی که در این تذکر به نام وی اشاره شد کسی نیست جز رسول دانیال زاده.

گفته می شود دانیال‌زاده از بدهکاران بزرگ بانکی و از روزنه‌ها و خلاءهای قانونی برای سوءاستفاده‌های خود در این رابطه استفاده می‌کند. بعنوان مثال در یکی از تبصره‌های قانونی عنوان می‌شود که مشکل بدهی بدهکاران بانکی با بانک‌ها به صورت توافقی حل شود، با پرداخت مبلغی بسیار اندک در ازای معوقات بانکی کلان خود از این تبصره قانونی سوءاستفاده و زمینه را برای دریافت وام‌های بعدی خود فراهم می‌کند.

اما 20 روز از این تذکر نمایندگان گذشت ولی رئیس جمهور هیچ واکنشی نشان نداد.

 وقتی حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه روز  یکشنبه گذشته در صدوهفتمین نشست خبری خود با اشاره به اخباری در زمینه دستگیری رسول دانیال‌زاده «ابر بدهکار بانکی» و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون، گفت که شخصی که نام برده شد دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است.

ضمن اینکه ارتباط وی با فرد نامبرده شده هم کاملاً مشهود است. ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم»، نمایندگان افشاگرهایی داشتند.

افشاگری که حکایت از «اهدای مسکن 16 میلیاردی در میدان تجریش تهران به همسر حسین فریدون » و «پرداخت چکی 250 میلیون تومانی برای هزینه مراسم ختم مادر یکی از مسئولین دولتی» از سوی این بدهکار بانکی دارد.

افشاگری که حالا پای همسری حسین فریدون را به ماجرا باز کرده است.

بعد از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط ‌کریم، سیدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر، محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و مجتبی ذوالنوری نماینده قم در همین راستا اظهار نظرهایی داشته و ضمن توصیه به رئیس جمهور خواستار معرفی حسین فریدون به دستگاه قضایی و رسیدگی به اتهامات وی شدند.

بر اساس اطلاع خبرنگار افکار نیوز نمایندگان تصمیم دارند هفته آینده که جلسات علنی از سر گرفته می شود، مجددا در صحن مجلس به رئیس جمهور تذکر داده و خواستار رسیدگی به اتهامات وی شوند.

در هر حال در روزهای آینده روحانی مورد انتقادات تند نمایندگان قرار خواهد گرفت. انتقاداتی که به بی توجهی وی به تذکر نمایندگان و افشای ارتباط برادرش با بدهکار بزرگ بانکی بر می گردد.