انتقاد از کوتاهی دولت در رسیدگی به پرونده فیش های نجومی

امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما به عنوان دانشجویان بسیجی فکر می‌کنیم 2 نگاه برای اداره کشور وجوددارد، یکی نگاه انقلابی و دیگری نگاه منحرف از انقلاب. 

وی افزود: نگاه منحرف از انقلاب، انقلابی است که خودش را در حاکمیت بر مردم ترجیح می‌دهد و در این نگاه منافع افراد بر منافع ملی تقدم دارد. یکی از شاخص‌های اصلی این نگاه اشرافی‌گری است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان این که برخی مسئولینی که نگاه انقلابی ندارند از مدل اشرافی‌گری پیروی می‌کنند، اظهار داشت: این نگاه باعث می‌شود آنها از مردم فاصله بگیرند و مردم نیازها و مشکلات‌شان را فراموش کنند و به جای توجه به منافع ملی، به زندگی اشرافی‌ و خوی کاخ‌نشینی بپردازند و حفظ منافع اشخاص را بر حفظ منافع مردم و کشور ترجیح دهند.

اقرلو، عدم اتکا به توان داخلی را یکی دیگر از شاخص‌های این نگاه دانست و خاطر نشان کرد: چشم داشتن به خارج مرزها برای حل مشکلات باعث باج‌خواهی بیگانگان می‌شود مسئولینی که این نگاه را دارند هیچ عنایتی به توان داخلی کشور ندارند در صورتی که ما چندین برابر ظرفیت‌های خارجی در کشور توانمندی داریم ولی توجهی به آن نمی‌شود. همچنین این نگاه باعث می‌شود اعتماد به نفس ملی تضعیف شده و خارجی‌ها بر کشور مسلط شوند.

وی با بیان این که عدم ارتباط با عدالتخواهی یکی دیگر از ویژگی‌های نگاه منحرف از انقلاب است، تصریح کرد: در این نگاه برخی از نزدیکان مسئولان مقدم‌تر از مردم شمرده می‌شوند و به  خیلی از مفاسد رسیدگی نمی‌شود و فردی به خاطر نسبت با یکی از مسئولین عالی‌رتبه نظام می‌تواند فساد کند و با او برخوردی نشود و در قبال تخلفات او سکوت شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، اصلی ترین راه مبارزه با فساد را شفافیت دانست و خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند کسانی که آنها به او رای داده‌اند، چقدر حقوق می‌گیرند، اگر شفافیت حاکم شود مردم بر امورات نظارت می‌کنند و این موضوع باعث حل بسیاری از مفاسد خواهد شد. 

وی ادامه داد: علی‌رغم آن که مقام معظم رهبری بر لزوم پیگیری فیش‌های نجومی تاکید کردند ولی مردم خبر خوشی در این خصوص نشنیدند و نگران این موضوع هستند. ما امیدواریم قوه قضائیه با قدرت این موضوع را پیگیری کند. 

اقرلو با انتقاد از طرح تحول سلامت که از سوی وزارت بهداشت اجرا شده است، گفت: در این طرح دستمزد پزشکان 200 درصد افزایش پیدا کرده و اگرچه از جیب مردم هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود ولی بدهی‌های سنگینی را برای بیمه‌ها ایجاد کرده است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان این که وزارت بهداشت به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد طرح تحول سلامت توجه نکرده است، اظهار داشت: این طرح در حال تبدیل شدن به ضد خودش است و ما از شورای نگهبان خواستاریم در بررسی برنامه ششم توسعه 2 نکته را مد نظر قرار دهد، اول آن  که تمام وقت بودن پزشکان دولتی را تایید کند، تا پزشکان نتوانند بیماران مستضعفی را که به آنها مراجعه می‌کنند برای درمان به بیمارستان‌های خصوصی بفرستند و همچنین وزارت بهداشت به جای این که به منافع صنفی پزشکان توجه کند به تکمیل طرح‌های زیرساختی بپردازد و مدام به افزایش درآمد پزشکان نباشد زیرا با افزایش درآمد این قشر از جامعه فاصله درآمدی بین آنها و مردم ایجاد می‌شود و این موضوع خطرناک است. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که اگر نگاه انقلابی بر کشور حاکم شود مشکلات کشور به سرعت حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های نگاه انقلابی استکبار ستیزی است و ما باید بدانیم گفتگو با شیطان مشکلات را حل نمی‌کند و ملاحظه کردیم که در موضوع برجام آمریکایی‌ها به توافقنامه‌ای که خود امضا کرده بودند پایبند نماندند. 

اقرلو در پایان خواستار مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، گسترش ساده‌زیستی و توجه به توان داخلی شد.