"علی کرد" نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان (شهر خاش) در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین تمهیدات انجام شده برای سیل‌زدگان استان سیستان و  بلوچستان گفت: با بارش باران شدید در این استان مردم دچار مشکل آب گرفتگی شدند و طغیان آب باعث خسارت سنگین به باغات و دیوارهای حفاظتی مزارع شده است. 

وی افزود: همچنین خسارات زیادی به منازل خشتی و گلی روستائیان وارد آمده و سقف های برخی مدارس فروریخته است. 

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه راه‌ها نیز برخی مسیرها دچار خسارت شده و ارتباط بین راهی در برخی مناطق نیز قطع شده است. 

کرد با اشاره به اینکه اولین جلسه ستاد بحران اخیرا تشکیل شده و تدابیری برای حل مشکلات مردم در نظر گرفته شد، گفت: تدابیر لازم برای اتصال برق و بازگشایی راه های روستایی انجام گرفت.

وی ادامه داد: گلایه ما به وزارت کشور این است که اعتبارات خاص برای این موضوع در نظر گرفته نشده است. استان ما به شکلی است که مستعد طوفان شن، سیل و زلزله است و باید در این زمینه تدابیر و اعتبارات لازم اندیشیده شود. 

کرد با انتقاد از اینکه حتی یک بالگرد در سطح استان برای انتقال حادثه دیدگان وجود ندارد، یادآور شد: در استان به اقلامی همچون خوراک، پوشاک، نایلون، پتو برای کمک به حادثه دیدگان نیاز داریم، باید به مقدار لازم نایلون داشته باشیم تا به شهروندان روستایی بدهیم که بر روی سقف خانه های خود بکشند. 

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر کشور نیز در زمان حادثه به سرعت در محل حضور یافت و امداد و نجات را به خوبی انجام داد. 

وی یادآور شد: ما همچنین نیاز به 2 هلیکوپتر برای قسمت های شمالی و مناطقی که آسیب دیده، داریم که از آن ها برای امداد رسانی استفاده کنیم. همچنین نیازمند اعتبارات لازم برای کمک به خسارت دیدگان محصولات و زمین های کشاورزی و دامی هستیم.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای در پایان خاطرنشان کرد: باید در زمینه خسارت دیدگان سیل سیستان و بلوچستان وزیر کشور با جدیت بیشتری اقدام کرده و با سرکشی به مناطق سیل زده تدابیر لازم را در نظر بگیرند. همچنین از آقای روحانی هم تقاضا داریم اعتبارات لازم را برای خسارت دیدگان در استان در نظر بگیرد.