تیر خلاص ترامپ به عزت  پاسپورت ایرانی!

گروه سیاسی- ترامپ در فرمانی جدید به وزارت خارجه آمریکا صدور روادید برای برخی کشورها از جمله ایران، عراق، سوریه، یمن ، لیبی ، سومالی و سودان را تا یک ماه متوقف کرد.

 

به گزارش افکارنیوز، این فرمان نشان می دهد رییس جمهور جدید آمریکا نیز همچون روسای جمهور گذشته این کشور عناد و دشمنی اش با ملت ایران ادامه دارد و جالب تر اینکه این فرمان جزو اولین فرمان های وی پس از ورود به کاخ سفید بوده است.

 

این در حالی است که هنوز وعده های حسن روحانی رییس جمهور دولت تدبیر و امید را فراموش نکرده ایم که می گفت عزت را به پاسپورت ایرانی باز می گردانم.

آیا در حال حاضر پاسپورت ایرانی عزت دارد وقتی نام ایران در فهرست کشورهایی که از سوی آمریکا روادید نمی گیرند قرار دارد؟

نگاه به غرب و اعتماد به کدخدا همان سیاستی است که دولتی ها آن را دنبال کردند.

برجام امضا شد و پس از آن بدعهدی آمریکایی ها روز به روز بیشتر شده تا جایی که حتی اجازه نمی دهد ایرانی ها به خاک آن کشور وارد شوند و آنوقت هنوز عده ای لیبرال در کشور به دنبال روابط با آمریکا می گردند و دولت نیز برای به دست آوردن دل این عده وعده های فراوانی داد که با امضای برجام بسیاری از مشکلات حل می شود.

اما بر خلاف وعده ها،با دیپلماسی لبخند نه تنها عزت به پاسپورت ایرانی برنگشته بلکه آمریکایی ها سعی در خواذ و خفیف کردن ایرانی ها دارند.

اما آنسوی مرزها جوانانی هستند که با دفاع از حرم عزت ایرانی و اسلامی خود را نشان داده و هر پیروزی که بر تروریست تکفیری به دست این جوانان رقم می خورد دل هر ایرانی را شاد می کند.

سیاست مقاومت مقابل سیاست کوتاه آمدن در مقابل استکبار جهانی است و آقای روحانی و وزارت خارجه پاسخ دهند که چه جوابی به این اقدام آمریکایی ها خواهیم داد، آیا هنوز هم می خواهیم با دیپلماسی لبخند با آمریکایی ها برخورد کنیم؟

مصطفی حسینی