کمک وکلا به ایرانیان بازداشت‌شده در فرودگاه لس‌آنجلس

 یک وکیل مهاجرت در لس آنجلس روز شنبه گفت دست کم 10 تا 15 نفر از وکلای مهاجرت در ترمینال بین المللی «تام بردلی» فرودگاه لس آنجلس جمع شده اند تا به مسافرانی که دستگیر شده اند و عمدتا نیز ایرانی هستند کمک کنند.

یکی از وکلای مهاجرت بنام «جردن کانینگز» گفته است وکلا هنوز موفق نشده اند تا تعداد دقیق مسافرانی را که دستگیر شده اند مشخص کنند؛ زیرا مقامات هنوز به وکلا اجازه نداده اند تا با دستگیر شدگان صحبت کنند.

به گفته «کانینگز»، برخی از مسافران دستگیرشده افرادی هستند که دارای کارت سبز اقامت (گرین کارت) هستند. تعدادی از دستگیر شدگان گردشگر هستند و تعدادی نیز افرادی هستند که کودک با خود همراه دارند و عده ای نیز افرادی هستند که مشکل پزشکی دارند.

«کانینگز» در ادامه می گوید یکی از دستگیر شدگان یک زن ایرانی است که کارت سبز اقامت آمریکا را دارد و دو هفته دیگر شهروند آمریکا می شود. این زن یک بچه 11 ماهه دارد که شهروند آمریکا محسوب می شود.

«کانینگز» در ادامه افزود: دستگیر شدگان هیچگونه دسترسی به تلفن و یا وسایل ارتباطی ندارند تا با افرادی که در انتظار آنها هستند و یا با وکلایشان تماس بگیرند و این مسأله بسیار مایه تاسف است.

این در حالی است که بسیاری از اتباع 7 کشور مسلمان – از جمله ایران – در پی امضای دستور اجرایی بحث برانگیز دونالد ترامپ، رئس‌جمهور آمریکا در فرودگاه‌های این کشور بازداشت شده اند یک قاضی فدرال نیویورک نیز ساعاتی پیش با صدور حکمی اضطراری اقدامت ترامپ را در بازگرداندن این افراد به کشورهایشان غیرقانونی اعلام کرد. هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این افراد خواهد بود.