تولید موشک‌های بالستیک برای اهداف متحرک توسط سپاه

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در تشریح جشنواره امام علی(ع) و در جمع خبرنگاران درباره ضرورت توجه سپاه به حوزه دانش و پژوهش گفت: دشمنان ما با یک پیچیدگی و تاکتیک و تکنیک خاص در مقابل ما هستند و ما برای مقابله با آنها نیازمند به ابتکار عمل هستیم و باید با ابتکار عمل از  روش‌ها و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خاص استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ابتکار عمل و نوآوری موجب پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس شد، گفت: برای پاسداری از انقلاب باید از دستاوردهای حوزه دانش و پژوهش بهره بگیریم چرا که هیچ دشمنی دانش غلبه بر خودش را به دیگران نمی‌دهد و سپاه مجبور است برای انجام مأموریت خود به دانش غلبه بر دشمن مسلط باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نمی‌توان برای دفاع از انقلاب به شیوه‌ها و روشهای نو و ابتکاری توجه نکرد، گفت: سطح و مساحت تفکر سپاه در حوزه اندیشه و پژوهش به ما می‌گوید که همانند انتگرالی که در ریاضی استفاده می‌شود باید تمام حوزه‌های مرتبط با سپاه مولد دانش و پژوهش باشند.

سردار سلامی با بیان اینکه حوزه تفکر و اندیشه در سپاه لزوما از بالا به پایین نیست، افزود: وجه تمایز سپاه این است که حوزه اندیشه و تفکر در سطح کلان خلاصه نمی‌شود و تمام گروه‌ها و مجموعه‌های سپاه ملزم به تولید فکر و اندیشه هستند و بحث تولید اندیشه در سپاه هم از بالا به پایین و هم از پایین به بالا به صورت برداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به موفقیت‌های سپاه در حوزه‌هایی چون پهپادها، جنگ الکترونیک، نبردهای سایبری و موشک‌های بالستیک گفت: مثلا در عرصه سازندگی روش‌هایی که در قرارگاه حضرت خاتم انجام می‌شود حاصل تولید اندیشه و تفکر توسط همکاران ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: البته دانش در حوزه سپاه به مسائل فنی محدود نمی‌شود و ما در حوزه علوم انسانی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که مخازن انباشت آن دانشگاه امام حسین(ع) است که واقعاً در حوزه تولید دانش و علم موفق عمل کرده است.

سردار سلامی در ادامه به حوزه بازدارندگی و دفاعی اشاره کرد و گفت: در بحث تولید موشک‌های بالستیک برای اهداف متحرک باید بگویم که ما جزو کشورهای انگشت شماری هستیم که به این علوم دسترسی پیدا کرده‌ایم.