آمریکا قصدش عراق نبود می خواست به ایران حمله کند!

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا حضور یافت و لباس سربازی را یک لباس پر افتخار دانست.

 

 

پوردستان گفت: اگر کشوری یا ملتی برای جنگ آماده باشد و در برابر ناملایمات و ناسازگاری های دشمن نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد لذا کسب آمادگی در جنگ خیلی مهم است و امروز که فرصت داریم باید خودمان را آماده کرده و قابلیت ها و توانمندی های خودمان را ارتقاء بدهیم.

 

وی در ادامه سخنانش، اعتماد به نفس سربازان، احساس امنیت برای مردم و بازدارندگی برای دشمنان را از برکات آمادگی رزمی خواند و گفت: وقتی که سرباز یا یکان نظامی سلاح خود و مأموریت خود را بشناسد و مأموریت خود را تمرین کرده باشد موجب اعتماد به نفس می شود و از طرفی زمانی که مردم بدانند یکان های نظامی با قدرت آماده مقابله با دشمن هستند احساس امنیت می کنند و دلشان قرص خواهد شد و دشمن هم وقتی این آمادگی را ببیند دیگر جرأت حمله به کشورمان را نخواهد داشت و این یعنی بازدارندگی.

 

وی در ادامه افزود: در سال 1991 یا سال 2001 میلادی که آمریکا با پشتیبانی 30 کشور در منطقه خاورمیانه حضور یافت قصدش عراق یا افغانستان نبود بلکه می خواستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند اما زمانی که این آمادگی را دیدند و متوجه شدند در کشور ما یک رهبر هوشمند و مدبر وجود دارد که به زیبایی کشور را اداره می‌کند و مردم را نیز دیدند که پشتیبان رهبر عزیزشان هستند فهمیدند با این کشور نمی شود مقابله کرد و این از برکات آمادگی است.

 

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه خطاب به سربازان و جوانان گفت: آمادگی های نظامیان در زمان صلح برای دشمنان پیغام دارد و او را دچار تزلزل می کند و در آرایش دشمن خلل ایجاد می کند لذا این آمادگی ها را باید حفظ کنیم. اینها لازمه یک یکان نظامی است و یک یکان نظامی زمانی می تواند بازدارندگی داشته باشد که این آمادگی ها را در خود احساس کند و در هر لحظه برای ارتقای توانمندی‌های خود بکوشد که بحمدالله در ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد.

 

پوردستان در پایان سخنانش، لباس سربازی را یک لباس پرافتخار دانست و گفت: سربازان عزیز باید قدر لباس سربازی را بدانند چرا که  یک لباس پر افتخار است که امروز توفیق بر تن کردن آن نصیب شما شده همانگونه که در دوران دفاع مقدس پدران شما آن را برتن کردند و از اسلام، قرآن و حدود و ثغور این مرز و بوم دفاع نمودند.