روحانی در حرم امام:در انتخابات مردم ما حماسه دیگری می‌آفرینند

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در ماه های آینده در یکی از همایش های بزرگ تاریخی قرار خواهیم گرفت و در آغاز سال 96 پای صندوق های انتخابات، مردم ما حماسه دیگری می‌آفرینند.

رئیس جمهور گفت: راه امام، راه آزادی بود و بهترین تجلی آن آزادی انتخاب مردم پای صندوق آراء با برگزیدن افراد مورد نظر خود و استفاده از حق آزادی بود.

وی با بیان اینکه  نباید به گفتمان امام به طور گزینشی رجوع کنیم تاکید کرد: استقلال آرمان امام بود؛ ما نه تافته جدا بافته و نه گمشده در تار و پود جهان هستیم.

روحانی همچنین با ابراز تأسف از شهادت جمعی از آتش نشانان غیور خاطرنشان کرد: متأسفیم که در آستانه ایام مبارک دهه فجر شاهد تشییع پیکرهای پاک جمعی از خدمتگزاران عزیز و قهرمان آتش نشان هستیم.

وی با تسلیت به خانواده شهدای آتش نشان تصریح کرد: همه ملت در این غم سهیم و شریک هستند، این آتش نشانان در دل مردم جای دارند و با ایثار و فداکاری نشان دادند هنوز روحیه ایثار در دل جوانان ما جاودانه است.

 

براین اساس روحانی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت صبح دوشنبه و در ‏آستانه سی و هشتمین بهار آزادی و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر ‏امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا، ضمن ادای احترام، با آرمان های بلند امام راحل و ‏شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید عهد کردند‎.‎

رییس جمهوری و هیات وزیران در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت ‏حرم مطهر امام خمینی حضور داشت، با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، یاد و خاطره امام خمینی (ره) و ‏همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.