اوباما مقامات ایران را در سفر به آمریکا منع کرد و ترامپ کل ملت ایران را/ روحانی باید موضع صریح و سریع بگیرد

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر ایرانیها به آمریکا گفت:در گذشته و در دولت قبلی آمریکا برخی از شخصیت ها و مسئولین و مقامات ایرانی شامل محدودیت سفر به آمریکا شدند که در برجام به صراحت ذکر شد تا این محدودیت ها رفع شود اما ظاهرا نه تنها این محدودیت ها برای مقامات و مسئولین ایرانی رفع نشده، بلکه با دستور ترامپ، کل ملت ایرانی شامل این محدودیت ها شدند.

وی با اشاره به نقض برجام چه در دولت اوباما و چه در دولت ترامپ، افزود: این اقدام ترامپ نشان داد که برجامی باقی نمانده است و مساله آنقدر ساده و روشن است که اصلا نمی توان در مورد آن بحث کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این گستاخی های روسای جمهور آمریکا و نقض برجام ناشی از همان سیاست تساهل و تسامح دولت روحانی است که شیطان بزرگ را فرشته نجات تلقی می کند.

کریمی قدوسی افزود:دولت روحانی معتقد بود که مسائل از طریق گفتگو با دولت آمریکا قابل حل است و نتیجه این سیاست مشخص شده است.

وی گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم ناشی از همان سیاست منفعلانه دولت روحانی در مقابل آمریکاست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: دولت روحانی نمی تواند کاری در برابر دولت ترامپ انجام دهد و تنها می تواند به شورای امنیت سازمان ملل در نقض برجام شکایت کند.

کریمی قدوسی گفت: دولت ایران باید از دولت آمریکا شکایت تا این دولت را به آنچه در برجام قبول کرده ملزم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان اینکه برجام شده مایه شرمندگی افزود: هر وقت اسم برجام را می شنویم به یاد زیاده خواهی دولت آمریکا و انفعال دولت روحانی می افتیم.

کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود عزت پاسپورت ایرانی را برمی گرداند، این چه عزتی است که کل ملت ایران از ورود به آمریکا منع شدند، گفت: عزت ملت ایران نه در دست دولت روحانی است و نه به پاسپورت. عزت ملت ایران همان نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمانها و ارزشهای انقلاب، شهدا، امام راحل، قانون اساسی و ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه دولت روحانی از ابتدا راه اشتباه رفته، تصریح کرد:متاسفانه روحانی هنوز راه اشتباه را قبول ندارد و در حال ادامه دادن آن است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت ترامپ هنوز یک هفته کار خود را آغاز نکرده بود که ملت ایران را از ورود به آمریکا منع کرده و این آغاز راه اقدامات خصمانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران است و اگر سیاست دولت روحانی همینگونه باشد و اقدام قاطعی انجام ندهند، در آینده باید شاهد اقدامات خصمانه تر آنها باشیم.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در همان هفته اول کار ریاست جمهوری اش داده داده تا سفر ایرانی ها و هفت کشور دیگر به آمریکا ممنوع شود.