اگر ترامپ نبود دار و دسته کلینتون با ایران چه می کردند؟

 پایگاه اینترنتی راشا اینسایدر در گزارشی نوشت: اگر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نمی‌شد تا قانون ضد مهاجرتی را علیه ایران و 6 کشور دیگر مسلمان وضع کند، "هیلاری کلینتون" و دار و دسته نومحافظه‌کار وی با ایران چه می‌کردند؟ کلینتون و نزدیکانش همواره خواستار تقابل نظامی با ایران بودند و به همین دلیل نباید تصور کرد اگر وی رئیس جمهور آمریکا می‌شد، حتی اندکی از اوضاع بد و ناخوشایند کنونی جهان کم می‌شد.

 

پس از آنکه ویکی‌لیس ایمیل‌های مربوط به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون را افشا کرد، حقایق زیادی از پشت پرده وی و تیم همراهش برملا شد. "السی هستینگس"، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا، یکی از کسانی بود که رابطه بسیار نزدیکی با "دبی واسرمن شولتز"، رئیس کمیته ملی دموکرات و نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا، داشت. "شولتز" به دلیل رسوایی انتشار ایمیل‌های این کمیته از سوی ویکی‌لیکس که نشان می‌داد کارکنان آن علیه "برنی سندرز"، نامزد ریاست جمهوری این حزب، توطئه کرده بودند از سمت خود استعفا داد.

 

متنی از پیام ارسالی "السی هستینگس" به مجلس نمایندگان آمریکا افشا شده که در آن آمده است: "برای رسیدن به هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، اجازه استفاده از نیروی مسلح آمریکا را صادر کنید."

 

این درخواست در حالی مطرح شد که هیچ مدرک روشنی دال بر فعالیت هسته‌ای ایران برای رسیدن به سلاح اتمی وجود نداشت. آژانس‌های اطلاعاتی روسیه، انگلیس و فرانسه همگی اعلام کردند ایران بر تعهدات خود طبق برجام پایبند بوده است. نکته جالب آنکه حتی سازمان جاسوسی آمریکا –سیا- هم اذعان کرد مدرکی در ارتباط با تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی نیافته است؛ اما تا به حال سیاستمداران چه زمانی بر اساس حقایق و دلایل تصمیم گرفته‌اند؟

 

ترامپ درحالی فرمان ضد مهاجرتی خود را درمورد 7 کشور اسلامی صادر کرد که هیچ اشاره‌ای به عربستان و یا دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نکرد. این در حالیست که بیشترین تعداد تروریست‌های حادثه 11 سپتامبر دارای تابعیتی عربستانی بودند، این کشور بزرگترین تامین‌کننده مالی، تسلیحاتی و صادر کننده سلفی‌های افراطی به جهان است.

 

مدارک افشا شده از کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون نشان می‌دهد وی دارای تیمی کاملا علیه ایران و حامی عربستان بود.

 

ترامپ رئیس جمهور خوبی برای حفظ توافق هسته‌ای ایران نیست؛ اما تاکنون از تقابل نظامی با ایران نیز سخنی به میان نیاورده است. این موضوع درمورد هیلاری کلینتون با عقاید افراطی‌ای که دارد، صدق نمی‌کند. وی و نزدیکانش همیشه گزینه نظامی را درباره ایران محتمل برمی‌شمردند.