ضعف قانون در حقوق‌های نجومی مشخص شد

مسعود پزشکیان در مراسم جشن‌های دهه فجر که امشب در مسجد حضرت ولیعصر (عج) قم برگزار شد، با اشاره به سخنان از امام خمینی(ع) و آیاتی از سوره حضرت ابراهیم(ع)، اظهار داشت: خداوند درباره فلسفه ارسال پیامبران و کتاب می‌فرماید ما این دو را فرستادیم تا مردم را از ظلمات و تاریکی بیرون بیاوریم و به راهی که در آن عزت بوده هدایت کنیم.

وی بابیان این سؤال که هدف از ایام در سوره ابراهیم چیست؟ افزود: هرروزی که انسان‌ها برخیزند و در مقابل تاریکی بایستند، آن روز می‌تواند روز خدا باشد، ازاین‌رو روز خدا روزی است که انسان‌ها برای بیرون آمدن از تاریکی تلاش کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثر اوقات واژه صبر که به میان می‌آید همه مردم فکر بیچارگی و بدبختی می‌افتند، حضرت علی (ع) دراین‌باره می‌فرماید صبر به معنی شوق، شفق و عشق رسیدن به بهشت است.  

وی با اشاره به دلیل گرفتاری و بروز مشکلات برای انسان‌ها خاطرنشان کرد: انقلاب بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان را به‌زانو درآورد، ولی در ادامه راه به آنجایی که باید برسیم هنوز نرسیده‌ایم درواقع راه را گم‌کرده‌ایم.

پزشکیان بابیان اینکه در دوره تحصیلی خود یک‌بار مردود شده‌ام، عنوان کرد: بعد از مردود شدن در دوران تحصیل، شوق رسیدن به هدف و ادامه راه در وجودم قرار گرفت که توانستم در سال‌های بعد شاگرداول شوم، ازاین‌رو باید برای رسیدن به هدفی که در سر می‌پنداریم تلاش و کوشش کنیم.

وی بیان کرد: صبر، یعنی تلاش کردن و از دنیاطلبی دست برداشتن که اگر دچار دنیاطلبی شویم از ادامه راه بازمی‌مانیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به فکر مردم باشیم و برای مردم فکر کنیم با مشکلاتی که الآن به وجود آمده مواجه نخواهیم شد، همچنین اگر قرار است به دنبال پول و مقام باشیم نمی‌توانیم از ظلمات و تاریکی بیرون بیاییم.

وی بابیان اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، بیان کرد: ما باید این‌قدر اهمیت داشته باشیم که آن‌ها به دیدن ما بیایند و این کار صبر و تلاش فراوان می‌طلبد.

پزشکیان با اشاره به اینکه این دهه یوم‌الله بوده و برادران ما در این دهه در مقابل دشمنان قیام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم و خودمان را بالا بکشیم تا دشمنان نتوانند ملت ما را از هم جدا کنند.

وی تصریح کرد: عزت بر اساس عدالت معنا پیدا می‌کند، تمام پیامبران آمدند تا اینکه عدالت را اعمال کنند و ما هم باید عدالت را در جامعه اعمال کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان مسئله حقوق‌های نجومی، مطرح کرد: در مجلس قانون را طوری نوشته‌ایم که عده‌ای بتوانند پول‌های کلانی بردارند که ازاین‌رو باید قانون را بر اساس عدالت نوشت.

وی در پایان بیان کرد: ایام‌الله دهه فجر یادآور انسان‌هایی است که تلاش کردند ملت ایران را از زیر سلطه استکبار بیرون بکشند و به عزت برسانند ازاین‌رو برای شکوفا شدن باید خودمان را آماده کنند.