روحانی و ظریف می دانند که عزت پاسپورت ایرانی نه تنها حفظ نشده بلکه دشمن جری تر شد

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر ایرانیها به آمریکا گفت: متسافنه دولت روحانی به فرمایش امام راحل در خصوص رابطه با آمریکا توجه نکرد و فکر می کرد با تعامل با آمریکا مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به این جمله امام راحل مبنی بر اینکه رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است، گفت: همه می دانند که اگر در مقابل آمریکا یک گام به عقب بیائیم آنها 10 گام جلو می آیند. بنابراین مذاکره با چنین دشمنی از اول هم بی فایده بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش نویس طرح ممنوعیت ورود ایرانیها به آمریکا از سوی اوباما نوشته شد و ترامپ آنرا امضا کرده، گفت: کجاست آن وعده رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر برگشت عزت پاسپورت ایرانی؟.

نوروزی اضافه کرد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به خوبی می دانند که سیاست خارجی آنها نه تنها باعث عزت پاسپورت ایرانی نشده، بلکه باعث گستاخی و جری تر شدن دشمن شده است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و کوتا شدن دست آمریکائیها از غارت ایران گفت: آمریکائیها منافع خود را در ایران ازدست دادند. آنها هیچ وقت سر آشتی با ملت ایران را ندارند ولو با انها مذاکره شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به دولتمردان و رئیس جمهور گفت:بجای دلخوش کردن به وعده های دروغین آمریکا و متحدانش، باید به منافع ملت و سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کنید و با تکیه بر توان داخلی بر مسائل و مشکلات فائق آیید.

نوروزی با تاکید بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور گفت: از دولت انتظار می رود تا به مشکلات عمده جوانان بخصوص اشتغال توجه داشته باشد و در همین راستا در کابینه، ادارات دولتی، استانداریها، فرمانداریها و سازمانها و نهادهای تابع به مقوله جوانگرایی توجه داشته و از پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز کند. 

وی اضافه کرد: دولت باید با از نیروهای متخصص و فعال استفاده کرده و ضمن مقابله با حقوقهای نجومی و پرداخت های غیر متعارف در جهت جلب اعتماد عمومی اقدام کند.

علیرضا تهرانی