تعویق استیضاح وزیر راه خیانت به ملت و مجلس است/آخوندی لیاقت وزارت را ندارد

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مطرح نشدن استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس به رغم داشتن 72 امضا گفت:  دست هایی در کار است تا استیضاح اخوندی به تعویق بیافتد و در صحن مجلس مطرح نشود.

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: استیضاح آخوندی از روز جمعه پنجم آذر ماه مطرح شد اما اکنون بیش از 2 ماه از موضوع گذشته ولی هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که چنین خیانتی را انجام می دهند و استیضاح را به تعویق می اندازند به رای مردم حوزه انتخابیه شان خیانت می کنند.

نوروزی با بیان اینکه آقایان در هیئت رئیسه و همچنین در مجلس قسم یاد کردند که به آئین نامه وفادار باشند، افزود: تعویق استیضاح آخوندی خلاف آئین نامه داخلی مجلس است و زیر سوال بردن سوگندی است که آقایان خوردند. تعویق این استیضاح همچنین خیانت به اصل اعتماد ملی است.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه استیضاح آخوندی در شرایط فعلی به مصلحت دولت و مردم نیست، اضافه کرد: بیان این اظهارات به مصلحت نیست نه اینکه استیضاح یک وزیر به صلاح نباشد.

این طراح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم حضور وزیر در نشست مشترک با نمایندگان متقاضی استیضاح در کمیسیون عمران در روز یکشنبه گذشته اضافه کرد: وزیری که اشتباهات زیادی داشته و به وظایف خود عمل نکرده و حاضر نیست با مجلس تعامل کند، لیاقت وزارت ندارد و باید از سمتش عزل شود.

نوروزی با بیان اینکه مجلس هفته آینده جلسه ندارد و تعطیل است، تصریح کرد: روز یکشنبه 24 بهمن در صحن مجلس در خصوص تعویق این استیضاح به هیئت رئیسه مجلس تذکر خواهیم داد.

وی تاکید کرد: استیضاح آخوندی باید تا قبل از عید در صحن مجلس مطرح شود و هیئت رئیسه مجلس باید به آئین نامه عمل کند و به فکر تعویق استیضاح نباشد.

در پی تصادف 2 قطار سمنان و تبریز در ایستگاه هفت خوان سمنان در پنج آذر، 39 مسافر و زائر امام رضا در آتش سوختند و جان دادند. نمایندگان با 84 امضا استیضاح این وزیر را تهیه کردند که این استیضاح در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بعد از مدتی 12 نماینده امضای خود را پس گرفتند.

قرار بود روز یکشنبه نشستی میان وزیر و نمایندگان متقاضی برگزار و در خصوص استیضاح تصمیم گیری شود اما وزیر در نشست کمیسیون حاضر نشد.

علیرضا تهرانی