معاون اول روحانی به خوزستان می رود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح چندین پروژه مهم اقتصادی و بررسی مسایل و مشکلات، دوشنبه (18 بهمن) به خوزستان سفر می‌کند.

 

از مهمترین برنامه های سفر دو روزه جهانگیری افتتاح یکی از طرح‌های 550 هزار هکتاری و بازدید از یکی از کانون‌های مهم ریزگردهای خوزستان است.

 

معاون اول رئیس جمهوری ابتدا وارد فرودگاه آبادان می‌شود و نخستین برنامه وی بازدید از شروع عملیات پالایشگاه جدید نفت آبادان است سپس در شرکت کشتی سازی اروندان حضور می یابد و کشتی کاتاماران با حضور این مقام مسئول به آب انداخته می‌شود.

 

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر خود همان روز به سمت ماهشهر حرکت می‌کند و در آنجا کارخانه روغن سازی خلیج فارس را در سایت بندر امام خمینی(ره) افتتاح می‌کند، همچنین پس از افتتاح شرکت پتروشیمی تخت جمشید و پتروشیمی کارون عازم اهواز می شود و در نشستی پیرامون طرح 550 هزار هکتاری، ریزگردها و مساله وضعیت آب و فاضلاب خوزستان شرکت می کند.

 

جهانگیری در دومین روز سفر خود به خوزستان در روز سه شنبه، ابتدا به بهبهان می رود و نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان که 2 واحد گازی آن با 362 مگاوات برق آماده بهره برداری است را افتتاح می نماید و در ادامه به صورت ویدیو کنفرانس سه مرکز پست برق فوق توزیع فشار قوی خوزستان و نیروگاه 75 مگاواتی برق آبی سد مارون (نیروگاه دوم) بهبهان افتتاح می شود.

 

همچنین در همان روز به شهرستان اندیکا 2 پروژه آب روستایی، که به 60 روستا آبرسانی می‌کند را بهره برداری خواهد کرد.

 

برنامه پایانی معاون اول رئیس جمهوری شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز و پس از آن عازم تهران می شود.